وزارت خارجه سوریه اقدام دولت آمریکا مبنی بر تحریم بخش بهداشت این کشور را محکوم کرد و خواستار اقدام بین المللی برای توقف اقدامات خصمانه واشنگتن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، وزارت امور خارجه سوریه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: دمشق هدف قرار دادن مجدد بخش بهداشت این کشور توسط دولت ایالات متحده را به شدت محکوم می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: اقدامات خصمانه جدید دولت آمریکا از فروش تجهیزات یا ارائه خدمات، پشتیبانی یا قطعات یدکی به تعداد زیادی از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی سوریه ممانعت می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: اقدامات غیرانسانی جدید آمریکا در چارچوب اقدامات قهری غیرقانونی یکجانبه و محاصره غیرقانونی و غیراخلاقی واشنگتن علیه مردم سوریه است.

وزارت امور خارجه سوریه ادامه داد: این اقدامات بار دیگر بی اعتباری ادعاهای مطرح شده از سوی دولت آمریکا مبنی بر وجود استثناهای بشردوستانه از این اقدامات را نشان می‌دهد.

در بیانیه مذکور آمده است: هدف قرار دادن بیمارستان‌هایی که به میلیون‌ها سوری خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند، از جمله بیمارستان کودکان، نیازمند اقدام فوری سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و کمیته بین المللی صلیب سرخ برای پایان دادن به این اقدامات خصمانه است.

وزارت امور خارجه سوریه تصریح کرد: این اقدامات نقض آشکار مفاد حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه است و مانع از تلاش‌های دولت سوریه و شرکای بشردوستانه بین المللی برای بهبود شرایط زندگی و ارائه مراقبت‌های بهداشتی برای شهروندان سوریه می‌شود.