اراک- معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) در طول عمر خود در ۷ اقلیم زندگی کرده اند که خمین جایگاه ویژه ای در سیر زندگی ایشان داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، امین عارفی نیا ظهر سه شنبه در همایش ائمه جمعه استان مرکزی در خمین همزمان با هفته بر آستان آفتاب اظهار داشت: با هدف تمرکز زدایی از فعالیت‌های که پیرامون معارف امام راحل و انقلاب برگزار می‌شود تصمیم بر این شد همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و امام خمینی (ره)، برنامه‌ای در زادگاه امام راحل برگزار شود.

وی افزود: تلاش بر این بوده در برگزاری این برنامه ساده زیستی و صرفه جویی و پرهیز از اصراف مدنظر باشد چراکه اینها از آموزه‌های امام راحل نیز بوده است.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با بیان اینکه امام راحل در طول عمر خود در ۷ اقلیم زندگی کردند، گفت: خمین زادگاه ایشان و دوران رشد و نمو وی بوده است که جایگاه ویژه ای در سیر زندگی ایشان نیز داشته است.

وی با تاکید بر اینکه خمین بهترین کانون برای انتقال مفاهیم و معترف امام خمینی (ره) به نسل جوان است، افزود: باید از این کانون برای این مهم بهره کافی را برد.

عارفی نیا ادامه داد: در راستای انتقال مفاهیم و معارف امام خمینی وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی پای کار تنطیم و نشر و عرضه و تبیین معارف امام آمده است.

وی تاکید کرد: بیت امام خمینی (ره) باید به مرکز فرهنگی پویا برای انتقال و تبیین معارف امام راحل و انقلاب تبدیل شود.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: در همین راستا این خانه را به مرکزی برای دانش آموزان کشور و استان با هدف انتقال مفاهیم و برگزاری رویدادهای علمی و فرهنگی تبدیل کرده و امیدواریم همکاری‌های لازم دراین راستا صورت گیرد.