انزلی- استاندار گیلان با اشاره به ضرورت تسهیل راه‌های افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه تسهیل شود، گفت: بندر کاسپین در آینده نزدیک به راه آهن سراسری متصل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدلله عباسی عصر چهارشنبه در نشست توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه اظهار کرد: بعد از دیدار ولادمیر پوتین با رهبری در سال گذشته، فضای بسیار خوبی برای توسعه روابط و مبادلات تجاری بین ایران و روسیه فراهم شده است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های ایران و روسیه و بهره مندی از موقعیت مبادلات تجاری بین دو کشور از طریق کریدور شمال جنوب بین ایران و روسیه از طریق آستارا اتفاق می‌افتد و رؤسای جمهور دو کشور نیزبر این موضوعات تاکید داشتند.

عباسی با تاکید بر ضرورت تسهیل راه‌های افزایش مبادلات تجاری بین ایران و روسیه تصریح کرد: در تلاشیم تا راه آهن رشت به کاسپین و آستارا برای کوتاه کردن مسیر ترانزیت کالا از جنوب به شمال و شرق به غرب به بهره برداری برسد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بندر کاسپین در آینده نزدیک به راه آهن سراسری متصل می‌شود، ادامه داد: درخصوص مسیر راه آهن رشت به آستارا نیز مطالعات لازم انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: برای آزاد سازی زمین‌های مسیر راه آهن رشت به آستارا تمهیدات لازم اندیشیده شده و در تلاشیم با استفاده از مسیرهای میان بر و همچنین حداقل زمان و هزینه بیشترین بهره وری را از این مسیر مهم برای تسریع در مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور داشته باشیم.