ساری- رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: برای ارتقای امینت غذایی و افزایش تولید راهی جز بهره وری و حمایت از تولید داخل نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، میرسامان پیشوایی ظهر پنجشنبه در همایش نوآوری بهره‌وری در حوزه کشاورزی با اشاره به عزم دولت سیزدهم در توجه به بهره وری در حوزه کشاورزی از تثبیت جایگاه بهره وری در حوزه اقتصاد خبر داد و گفت: برای ارتقای امنیت غذایی راهی جز بهره وری و حمایت از تولید داخلی نداریم.

وی به برنامه دولت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان برای تقویت و ارتقای امنیت غذایی، استفاده از امکانات موجود را مقوله مهمی دانست و گفت: بهره وری باید به یک گفتمان برای تحقق رشد اقتصادی تبدیل شود.

وی با اظهار این که دولت سیزدهم حمایت های خوبی از شرکت های دانش بنیان داشته است، گفت: در برنامه هفتم توسعه نیز به بهره وری و مدیریت منابع آبی تاکید ویژه ای شده است و باید با کمک نخبگان برای افزایش تولیدات کشاورزی گام برداریم.

پیشوایی با بیان این که متاسفانه در حوزه انرژی جایگاه خوبی نداریم، گفت: در زمینه های کشاورزی، انرژی و حمل ونقل برنامه هایی در قالب بهره وری در دستور کار قرار دارد.

منصور علی زارعی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس بازرگانی و فروش محصولات کشاورزی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: باید با اهدای بسته های تشویقی برای افزایش تولید در کشاورزی گام برداشت و زمینه های تحقق بهره وری را فراهم کرد.

وی از مازندران به عنوان قطب تولیدات کشاورزی یاد کرد و گفت: این استان بیش از یک میلیون تن برنج تولید می کند و در تولید سایر محصولات کشاورزی نیز ظرفیت های خوبی دارد از این رو دولت باید برای تامین بازار فروش و صادرات کشاورزی برنامه جامع تری داشته باشد.