یکی از مهمترین خیابان های پایتخت کلمبیا با اکثریت آرای اعضای شورا، «فلسطین» نام گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، شورای شهرداری شهر «بوگوتا» پایتخت کلمبیا با اکثریت قاطع تصمیم گرفت تا یکی از خیابان‌های مهم این شهر را به نام «فلسطین» نامگذاری کند.

بر اساس این گزارش، طرح پیشنهادی با همکاری سفارت کشور فلسطین چندین بار در طول سال‌ها ارائه شد تا اینکه سال گذشته در کمیته پنجم مطرح شد و اکثریت را به دست آورد. دیروز پنج شنبه این پیشنهاد در سطح جلسه عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با حمایت احزاب نمایندگی در شورا، اکثریت قاطع آرا را به دست آورد.

«آنا ترزا برنال» به نمایندگی از سازمان بشردوستانه کلمبیا، توضیح داد که این پروژه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور و ملت مستقل و حق آن برای زندگی است.

این در حالی است که لابی صهیونیستی تلاش زیادی برای خنثی کردن این پیشنهاد کرد و مدعی شد که برخی از ساکنان یهودی در همان خیابان زندگی می‌کنند که بر روان آنها تأثیر منفی می‌گذارد!

«رئوف المالکی» سفیر فلسطین در کلمبیا با ابراز خوشحالی از تصویب این طرح که حاصل تلاش‌های فراوان در شوراهای متوالی بود، گفت: فلسطین در نتیجه مبارزات مردم خود و تلاش‌های خستگی ناپذیر نمایندگانش در مناطق مختلف جهان، موقعیت مناسبی را در قلب پایتخت کلمبیا اشغال می‌کند. این اقدام اعلام همبستگی بزرگی است که نشان می‌دهد آرمان فلسطین در کلمبیا و جهان از آن برخوردار است.