نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال۱۴۰۲ برای ناترازیهای مختلف تمهیداتی اندیشیده نشده و به جلوگیری از افزایش نقدینگی و تورم توجه نشده و جای این موارد در لایحه خالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۲ بهمن ماه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور پیش از بیان نقطه نظرات خود گفت: به اروپایی ها هشدار می دهم که دست ما برای اقدام متقابل بسیار بازتر از آنها است. اروپایی ها کاری نکنند که در آخر ۸ آنها در گرو ۹ آنها باشد.

وی در ادامه در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بیان کرد: آمارهای ارائه شده توسط رئیس دولت در دو جلسه اخیر در صحن علنی بعضاً غیرواقعی بوده است. شخص رئیس جمهور انسانی صادق و وارسته است و این آمارهای غیرواقعی از سوی اطرافیان ودولتمردانی است که به او ارائه می دهند.

وی بیان کرد: واقعیت جامعه غیر از آمار ارائه شده است. آنچه درباره گرانی ها، بیکاری و اشتغال مطرح شد، غیر واقعی بود. رئیس جمهور گفت که در آینده نزدیک اتفاقات خوبی برای معیشت مردم رخ می دهد اما لایحه بودجه ارائه شده مسئله دیگری را نشان می دهد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار بر تسهیل و گشایش است چرا تبصره های ۱۶ و ۱۸ که به اعطای تسهیلات به جوانان، خانواده، جمعیت و تولید و اشتغال مربوط هستند، از بین رفته اند.

محفوظی یادآور شد: اگر منابع قابل تحقق نباشند با مشکلات بسیاری مواجه می شویم. باید بدانیم شاید نفت ۸۵ دلاری در دسترس نباشد. همچنین نرخ ارز نیز غیرواقعی است.

وی با اشاره به اینکه محورهای بزرگ نظام مالیاتی دچار ایراد است، خاطرنشان کرد: چرا باید تمام بار مشکلات اقتصادی را بر دوش مردم بگذاریم. این میزان از مالیات سنگین در شرایط سخت تأمین معیشت، چه معنایی خواهد داشت؟

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: روندی که اتخاذ شده به مردم فشار بیشتری می آورد. همچنین چگونگی برنامه مولد سازی در لایحه بودجه سال آینده مشخص نیست. برای ناترازی های نظام بانکی، انرژی و سایر ناترازی ها چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟ برای جلوگیری از افزایش نقدینگی و تورم چه اقداماتی در نظر گرفته شده است. جای این مسائل در لایحه بودجه خالی است.