بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ۳۸۲ فقره شکوائیه از ابتدای سال جاری تا کنون به هیأت موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در استان ارجاع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان ظهر امروز در آئین اعطای احکام اعضای هیأت موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در استان اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ با تفویض اختیار وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی، هیأت‌های استانی موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم تشکیل و بر اساس ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های مربوطه به تعداد زیادی از درخواست‌های واصله رسیدگی می‌کند.

وی عنوان کرد: تشکیل این هیئت علاوه بر تمرکز زدایی و تفویض اختیارات به استان‌ها، گام مهمی در تسریع روند بررسی و رسیدگی به درخواست‌های مودیان مالیاتی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بر اساس تفویض اختیار از سوی مقام عالی وزارت امور اقتصاد و دارایی به هیأت‌های استانی در خصوص مالیات قطعی شده، اشخاص حقوقی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال و اشخاص حقیقی تا سقف یک میلیارد ریال مالیات قطعی شده که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد، بررسی درخواست‌ها و شکوائیه‌ها در استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: فعالیت‌های این هیأت می‌تواند در راستای تحقق عدالت مالیاتی و رضایتمندی مودیان و وصول مالیات کمک نماید.

به گفته وی اعضای هیئت مذکور از میان نخبگان حوزه مالی و مالیاتی استان هستند که احکام آنها از سوی وزیر اقتصاد صادر و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه دادرسین مالیاتی در ابتدای وصول پرونده، قابلیت طرح آن را در هیأت ماده ۲۵۱ مکرر مورد بررسی قرار می‌دهند، گفت: پس از آن توصیه یا عدم توصیه طرح پرونده در هیأت به مرکز عالی دادخواهی مالیاتی اعلام می‌شود و در صورت موافقت، موضوع برای رسیدگی پرونده به استان منعکس می‌شود.

ذاکریان بیان داشت: ۳۸۲ فقره شکوائیه از ابتدای سال جاری تا کنون به هیأت موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در استان وارد شده که ۱۷۷ فقره پرونده قابلیت طرح در هیأت را نداشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۶۱ رأی از سوی هیأت صادر شده و مابقی پرونده‌ها نیز در دست بررسی است.