مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، گفت: عملیات مرمت روکش آسفالت بزرگراه آزادگان، به صورت مقطعی در حال اجرا است و به یکسال زمان نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به مرمت روکش آسفالت بزرگراه آزادگان، گفت: روسازی بزرگراه آزادگان دارای مشکلات زیرساختی است که عمدتاً به دلیل ترافیک سنگین و تردد خودروهای با بار غیرمجاز رخ داده است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ادامه داد: بهسازی اصولی عوارض گسترده خرابی و رفع مشکلات زیرساختی در بخش‌هایی از بزرگراه آزادگان نیازمند آن است که روکش آسفالت تا چند لایه مورد تراش قرار گیرد تا امکان دسترسی و مرمت لایه‌های تحتانی معبر فراهم شود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، تثبیت بستر با سیمان، اجرای بتن غلتکی و در نهایت روسازی آسفالتی را یکی از راهکارهای مؤثر به منظور مرمت روکش بزرگراه آزادگان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج آزمایش‌های انجام شده این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ترافیک بالای بزرگراه آزادگان، پلیس راهور مجوز بهسازی را به صورت مقطعی، منفصل و در عرض کم صادر می‌کند و بر همین اساس پروژه مرمت آسفالت روکش آسفالت با روند فعلی پیش رفته است.

حق‌لطفی افزود: البته سرعت عملیات اجرایی تا حد ممکن افزایش یافته و امیدواریم که بتوانیم بزرگراه آزادگان را به زودی و بدون مشکلات موجود در اختیار شهروندان قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با تاکید بر اینکه زمانبندی اجرای عملیات ترمیمی در بزرگراه آزادگان به دلیل عمق خرابی‌ها عمدتاً پس از اجرای عملیات تراش مشخص شده و از این رو قابل پیش‌بینی نیست، اظهار کرد: تلاش کردیم ضمن همکاری با پلیس راهور تهران بزرگ، عملیات بهسازی را به صورت مقطعی و در ساعات پایانی شب انجام دهیم.

به گفته حق‌لطفی مرمت کامل روکش آسفالت بزرگراه آزادگان به صورت تقریبی به یک سال زمان نیاز دارد.