بجنورد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به تصویب ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه از محل سفر رییس جمهور، گفت: تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان جذب شده‌است .

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد پورنقی ظهر دو شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد اظهار داشت: ۴۹ پروژه در حوزه سلامت در حال کلنگ زنی و یا عملیات اجرایی بوده که ۱۲ پروژه در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین ۱۰۰ مناقصه نیز در این حوزه تاکنون برگزار شده است.

وی تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ورود به حوزه سلامت استان را یکی از استراتژی‌ها و برنامه‌های کنونی دانشگاه اعلام کرد و افزود: امسال با تسهیل در صدور مجوزها، ۳۵ مجوز راه اندازی داروخانه و یک آزمایشگاه توسط بخش خصوصی صادر شده است.

پورنقی در ادامه از رشد جذب دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی در استان، بهبود و رشد ورودی‌های دستیاری اطفال و تلاش برای توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی خبر داد.

وی با بیان اینکه در بخش فوریت‌های پزشکی نیز پروژه‌هایی در حال احداث است، افزود: ۲۵۰ میلیارد ریال برای احداث پایگاه‌های اورژانس جدید اختصاص یافته است.

پورنقی تصریح کرد: با پیگیری‌های متعدد مجوز و اعتبارات احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی شهرستان راز و جرگلان که آرزوی دیرینه مردمان این منطقه است، دریافت و اجرای فاز اول پروژه کلید خورده است.

وی در انتها گفت: اعتبار بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان مصوبات سفر ریاست جمهوری کمکی بزرگ برای انجام برنامه‌هاست و اکنون ۱۳۰ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته است.