دارالقرآن فاطمه الزهرا (سلام الله علیها)، وابسته به نمایندگی جامعةالمصطفی در ترکیه، نه تنها برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای والدین آنها نیز کلاسهای قرآنی برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آشنایی با قرآن نه تنها آشنایی با کلام خداست، که این آشنایی، شاهراه رهایی از تاریکی جهت رسیدن به نور و روشنایی ست. حال چنانچه طلیعه آشنایی افراد با این کتاب آسمانی و ایجاد علاقه مندی به آن، از همان دوران کودکی و خردسالی همراه باشد، پیدایش صفات عالیه در انسان، بسیار سریع تر روی داده و دوام و بقای آن نیز در روش و منش آنان بیش تر و پایدار تر خواهد بود.

به فرموده حضرت علی (علیه السلام)، یادگیری علم و دانش به ویژه علوم قرآنی در دوران کودکی، هم چون ایجاد نقش بر روی سنگ است. از این رو آشکار می گردد که نقش و جایگاه درس قرآن در تربیت کودکان و نوجوانان، به چه میزان دارای اهمیت است. علی الخصوص این یادگیری همراه با حضور والدین موثرتر خواهد بود. پدر و مادری که خواندن قرآن جزو برنامه زندگی آنان است، فرزندانشان نیز به فراگیری و خواندن قران علاقه مند می شوند و این خود یکی از راه های تعلیم قرآن به فرزندان است.

در همین راستا دارالقرآن فاطمه الزهرا (سلام الله علیها)، وابسته به نمایندگی جامعةالمصطفی در ترکیه، نه تنها برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای والدین آنها نیز کلاسهای قرآنی برگزار می کند که تا کنون چندین دوره قرآنی به صورت حضوری و آنلاین توسط این مرکز برگزار شده است.

دوره اول آموزش قرآن و معارف اسلامی این مرکز به صورت حضوری از تاریخ ۲۰ فروردین تا ۲ تیر ۱۴۰۱ با حضور هفتاد نفر در مرکز آموزشی نمایندگی در استانبول برگزار شد.

در این دوره عناوین درسی الفبا، روخوانی و روانخوانی، تجوید سطح ۱، احکام، عقاید و فعالیت های قرآنی برای مخاطبان کودک، نوجوان و بانوان برگزار گردید. همچنین برنامه ویژه ماه مبارک رمضان، میلاد امام رضا (علیه السلام)، امام حسن (علیه السلام) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) از برنامه های فرهنگی این دوره بود.

دوره دوم به آموزش قرآن اختصاص داشت که به صورت برخط از تاریخ ۲۰ فروردین تا ۲ تیر ۱۴۰۱ با حضور ۵۳ نفر از بانوان و دختران در ۱۱۰ ساعت برگزار شد که برنامه های آموزشی تجوید سطح ۱، روخوانی و روانخوانی، حفظ قرآن و الفبا در آن ارائه شد.

دوره سوم آموزش قرآن و معارف اسلامی نیز به صورت حضوری از تاریخ ۲۷ تیر تا ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ با حضور ۹۴ نفر از کودکان، نوجوانان و بانوان در مدرسه فاطمه زهراء (سلام الله علیها) برگزار شد. برنامه های آموزشی این دوره شامل الفبا، روخوانی و روانخوانی، تجوید سطح ۱، احکام، عقاید و فعالیت های قرآنی بود و برنامه های فرهنگی ویژه عید غدیرخم، عید مباهله و ماه محرم نیز در این دوره برگزار شد.

دوره چهارم نیز به صورت حضوری در مسجد امام علی (علیه السلام) استانبول از تاریخ ۷ تیر تا ۸ شهریور با حضور ۵۵ نفر از کودکان، نوجوانان و بانوان برگزار شد. برنامه آموزشی این دوره شامل الفبا، روخوانی و روانخوانی، تجوید سطح ۱، احکام، عقاید، تاریخ و فعالیت های قرآنی بود.