مشهد - خبرگزاری مهر: مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: مرمت منزل مرحوم آخوند ملاعباس راشد تربتی از محل اعتبارات اضطراری این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمد انصاری پور ظهر امروز در جمع خبر نگاران در محل برگزاری همایش ملاعباس تربتی  افزود: از محل اعتبارات اضطراری این شهرستان منزل مرحوم آخوند ملاعباس راشد با هدف محوطه سازی، مرمت سر در اتاق ها و دیوارها در حال انجام است.

وی اظهار داشت: عملیات عملیات مرمت این بنا با سرعت خوبی در حال انجام است و امیدواریم این عملیات تا پایان زمان برگزاری کنگره تمام شود و مسئولان و شرکت کنندگان در این همایش بتوانند از آن بازدید داشته باشند.

منزل مرحوم آخوند ملاعباس متعلق به اواخر دوره قاجاریه است و در خردادماه سال جاری در فهرست آثار ملی شد.

آخوند ملاعباس راشد تربتی از عارفان برجسته عصر حاضر است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در تجلیل از شخصیت ایشان سخنان زیادی نقل فرموده ‌اند اما در عین حال هنوز این شخصیت به خوبی معرفی نشده است.

وی در سال ‪ ۱۲۵۰‬هجری شمسی در روستای "کاریزک" از توابع بخش "زاوه" شهرستان تربت حیدریه به دنیا آمد و پس از رحلت در سال ‪۱۳۲۲‬ شمسی در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) به خاک سپرده شد.

منزل آخوند ملاعباس تربتی نیز در ردیف آثار ملی تاریخی کشور در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.

مرکز شهرستان تربت حیدریه در ‪ ۱۴۰‬کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.