بیرجند- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: ۵۵ هزار و ۴۱۵ نفر در استان تحت پوشش بیمه این صندوق هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا اسدی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: بیمه های اجتماعی یکی از پایه های توسعه در کشورها و جهان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار صندوق بیمه ای در سطح کشور جامعه هدف خود را تحت پوشش دارند، افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان تحت عنوان مولود انقلاب، جوان ترین صندوق بیمه ای و دومین صندوق از لحاظ ضریب پوشش در سطح کشور است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه از تیرماه سال جاری طرح کرامت در صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان اجرایی شده است، گفت: بر اساس اجرای این طرح یک میلیون نفر به حوزه بیمه عشایری و روستایی اضافه می شوند.

وی ادامه داد: سهم خراسان جنوبی از اجرای این طرح ۱۰ هزار و ۵۲ نفر پیش بینی شده است که امیدواریم بتوانیم با کمک همکاران و مسئولین استانی محقق شود.

اسدی با اشاره به اینکه تمام افرادی که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند می توانند تحت پوشش بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند، عنوان کرد: در حال حاضر ۵۵ هزار و ۴۱۵ نفر در سطح استان تحت پوشش بیمه هستند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۶ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان و مستمری بگیران، بیان کرد: در خراسان جنوبی ۵۳۵ خانوار که ۱۰ درصد مستمری بگیران را شامل می شود از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

وی افزود: مبلغ این تسهیلات چهار و پنج میلیون تومانی بدون کارمزد و ضامن و حتی بدون حضور به بانک در نظر گرفته شده است.

اسدی با اشاره به حضور معاونت بیمه ای و مدیرکل امور استان ها در روز سیزدهم بهمن ماه سال جاری در استان، عنوان کرد: در ایام دهه فجر نمایشگاه دستاوردهای تولیدی بیمه شدگان نیز دایر خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مجموع افراد تحت پوشش بیمه ای در سطح استان تعداد ۳۶ هزار و ۴۸۹ نفر را روستاییان شامل می شوند، افزود: همچنین یک هزار و ۷۴۴ نفر عشایر و دو هزار و ۹۸۲ کشاورز نیز از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره مند هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۳ هزار بیمه شده فعال و ۴ هزار و ۷۹۸ بیمه شده غیر فعال در سطح استان داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار و ۱۶۲ نفر مستمری بگیر در چهار حوزه بازنشستگی پیش از موعد، سالمندی، از کار افتاده و فوتی ها داریم، عنوان کرد: از مجموع بیمه شدگان همچنین تعداد ۴۱ هزار و ۲۶۷ مرد و ۱۴ هزار و ۱۸۴ نفر زن هستند.

اسدی با اشاره به اینکه در آذر ماه سال جاری ۳۵ میلیارد و ۶۸۶ ریال پرداختی داشتیم که نسبت به وصولی ها بیشتر بوده است، افزود: از هر ده نفر بیمه پرداز یک نفر حقوق بگیر و ضریب پوشش فعال جامعه هدف در استان را به ۱۸.۹ درصد است.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۵۸ هزار و ۶۳۹ نفر مشمول در سطح استان باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، گفت: طی ۹ ماه گذشته ۴۴.۲ درصد تحقق سهمیه تکلیفی بوده که از این لحاظ در رتبه پانزدهم کشوری قرار داریم.