قزوین- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری بیش از ۳۵۰۰ برنامه در دهه فجر امسال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین شهسواری بعد از ظهر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: در چندماه اخیر دشمنان در نهایت ذلت و پستی اهانت‌هایی را به مقدسات اسلام از جمله قرآن و مرجعیت داشته‌اند.

وی افزود: این اهانت‌ها ناشی از ناتوانی دشمن و نفس‌های آخر و اوج استیصال و درماندگی دشمنان انقلاب است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: دشمن در آخرین حرکت مذبوحانه تلاش کرد تا با تروریستی اعلام کردن سپاه این نهاد مردمی را از مردم جدا کند اما از سر نادانی و جهالت نتیجه‌ای معکوس داشته و سپاه مفتخر و مقتدر ایران اسلامی محبوبیت بیشتری در نزد مردم پیدا کرد.

وی ادامه داد: اگر در حوادث و اغتشاشات اخیر سپاه مظلوم واقع شده بود اما این حرکت سپاه را بیشتر نزد مردم عزیز کرد و امیدواریم سپاه افتخار بیشتری را برای این خلق کند.

حجت‌الاسلام شهسواری تصریح کرد: سازندگان داعش نابودکنندگان داعش را تروریست نامیدند و حتماً در تاریخ ثبت خواهد شد که کسانی که برابر تروریست‌ها ایستادند از سوی سردمداران این تروریست‌ها به عنوان تروریست معرفی شدند.

وی ادامه داد: شعار محوری برای ایام‌الله دهه فجر سال ۱۴۰۱ «ایران استوار ۴۴ سال افتخار» انتخاب شده است و باید چهل و چهار سال دستاورد عظیم و افتخار انقلاب برای مردم را که در سایه دشمنی ابرقدرت‌ها به دست آمده معرفی کنیم.

همزمانی ماه رجب و اعتکاف فرصتی مناسب برای تبیین است

این مسئول تاکید کرد: همزمانی دهه فجر با ماه رجب و ایام اعتکاف بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب برای همه اقشار و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی ادامه داد: در شرایطی چهل و چهارمین پیروزی انقلاب را تجربه می‌کنیم که دشمنان داخلی و خارجی در صدد تضعیف دستاوردهای انقلاب و حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام شهسواری تصریح کرد: مردم بصیر ایران اسلامی و استان قزوین در برنامه‌های ایام الله دهه فجر با حضور گسترده و مخصوصاً راهپیمایی ۲۲ بهمن جواب قاطعی را به دشمنان خواهند داد.

وی ادامه داد: این ایام فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب است و همه دلسوزان انقلاب باید از این فرصت برای شکست حربه‌های رسانه‌ای دشمنان استفاده کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: کمیته‌های ۲۶ گانه در استان تشکیل شده و بنا است طبق برنامه ریزی و تعهداتی که در جلسات قبلی مصوب شده همه دست به دست هم بدهیم تا ایام الله دهه فجر متفاوت‌تر از گذشته برگزار شود.

وی عنوان کرد: تلاش دشمن برای ناامید کردن و مأیوس کردن مردم را باید به خود او برگردانده و با حضور خوب در برنامه‌های دهه فجر دشمن را نا امید کنیم.

حجت‌الاسلام شهسواری ادامه داد: در سه حوزه متفاوت تبیین و روشنگری، حوزه بصری و تبلیغات شهری و معابر عمومی و حوزه میدانی بیشترین برنامه ریزی را در ذیل کمیته‌های ۲۶ گانه خواهیم داشت.

برای جهاد تبیین از ابزارهای به روز استفاده کنیم

وی ادامه داد: در حوزه تبیین باید متفاوت عمل کنیم و اگر دنبال تبیین واقعی هستیم باید نگاه ما به تبیین و جهاد تبیین نیز متفاوت باشد و از ابزارهای به روز استفاده کنیم.

این مسئول ادامه داد: امروز تأثیری که تصویر در تبیین دارد از کلام بیشتر است و بر همین اساس باید با استفاده از ظرفیت هنر برای تبیین دستاوردهای انقلاب استفاده کنیم

وی بیان کرد: همه دستگاه‌ها باید برای بزرگداشت انقلاب اسلامی هرچه در توان دارند به میدان بیاورند و رسانه‌ها هم بر این موضوع نیاز است نظارت داشته باشند.

وی تاکید کرد: بالغ بر ۳ هزار و پانصد برنامه برای بزرگداشت دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد که به صدا درآمدن زنگ انقلاب در تمامی مدارس استان، مراسم نمادین ورود حضرت امام (ره) در گلزار شهدا، رژه موتوری و خودرویی در سطح شهر، افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدماتی، نشست‌های سیاسی، مسابقات قرآن و مسابقات ورزشی، همایش حافظان قرآن و یادواره‌های شهدا از مهم‌ترین برنامه‌های این دهه است.

وی در پایان یادآور شد: محوری ترین برنامه این دهه نیز راهپیمایی ۲۲ بهمن است که با حضور مردم برگزار خواهد شد که نقطه پایانی آن نیز در خیابان شهدا قزوین خواهد بود.