اراک - مسئول سازمان بسیج مداحان استان مرکزی گفت: ۱۵ گروه جهادی در بسیج مداحان سازماندهی شده که در ارائه فعالیت های جهادی به مردم و مناطق محروم پیشتاز هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل ربیعی ظهر سه شنبه در دیدار مداحان بسیجی و شعرای آئینی استان مرکزی با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: در راستای تحقق فریضه مهم جهاد تبیین توانمند سازی مداحان در سطح استان در دستور کار قرار گرفته که بیش از ۵۰ برنامه و همایش تخصصی در این راستا برگزار شده و از سخنرانان برجسته نیز استفاده شده است.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان مرکزی افزود: تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز مداحان با رویکرد جهاد تبیین از دیگر اقدامات مهم است و این هیئت‌ها متشکل از نخبگان و کارشناسان برجسته مذهبی و پیر غلامان حسینی هستند که در مقاطع مختلف سال موضوعات و سیاست‌های این سازمان را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات در راستای نهضت مومنانه بیان کرد: ۷۰۰ بسته معیشتی به مناسبت ایام الله دهه فجر و ماه رجب بین ولی نعمتان انقلاب در قالب رزمایش کمک مومنانه توزیع می‌شود.

ربیعی افزود: بیش از ۵۰۰ میلیون تومان که ۲۰۰ میلیون تومان آن به شکل قرض الحسنه و ۳۰۰ میلیون تومان آن با سود ۱۸ درصد به مداحان و اعضای هیئت‌های مذهبی کادر سازی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: سرکشی و تجلیل از پیشکسوتان و پیر غلامان حسینی از برنامه‌های مستمر بسیج مداحان است که به همراه مسئولین استانی و شهرستانی انجام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان مرکزی اضافه کرد: برگزاری دورهمی های مداحان در راستای ایجاد مودت و وحدت و برقراری فضای نشاط انگیز برای خانواده آنها از دیگر برنامه‌های بسیج مداحان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های خدمت رسانی این سازمان در قالب اردوهای جهادی گفت: ۱۵ گروه جهادی در بسیج مداحان سازماندهی شده که در ارائه فعالیت‌های جهادی به مردم و مناطق محروم پیشتاز هستند و یکی از اقدامات آنها آماده سازی ۵ واحد مسکونی ولی نعمتان بوده است.

ربیعی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مهمترین فعالیت‌های بسیج مداحان تربیت نیروی کارآمد و انقلابی در هیئت‌های مذهبی است که در طی یک سال گذشته بیش از ۳۰۰ نوجوان با همت کارگاه‌های تخصصی بسیج مداحان تعلیم و تربیت پیدا کرده‌اند.