همدان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: درحال حاضر تردد در محورهای مواصلاتی همدان عادی و روان گزارش می‌شود اما رانندگان باید مسائل ایمنی و مطمئن را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، صفر صادقی راد با بیان اینکه در حال حاضر بارش برف پراکنده در برخی محورهای استان گزارش می‌شود افزود: با توجه به اعلام بارندگی از سوی سازمان هواشناسی هم اکنون محور بهار به سمت علیصدر و گردنه اسدآباد مه‌گرفتگی دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی در اکثر جاده‌های کشور، رانندگان برای تردد حتماً تجهیزات زمستانی همراه داشته و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها محور مسدودی همدان محور همدان- گنجنامه - تویسرکان به علت صعب‌العبور بودن است و محورهای جایگزین تردد همدان - جوکار - تویسرکان و همدان - اسدآباد - تویسرکان است.

صادقی راد ضمن اعلام بارش برف و باران در سطح استان گفت: با توجه به لغزندگی سطح جاده‌ها وسایل نقلیه فقط با زنجیر چرخ مجاز به تردد هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به پیش بینی اداره هواشناسی استان و کاهش دما و بارش برف در سطح محورهای مواصلاتی استان به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای استان را دارند توصیه می‌شود، افزود: رانندگان باید ضمن رعایت قوانین و مقررات، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

صادقی راد در ادامه گفت: تعداد ۴۵ اکیپ راهداری در قالب ۳۶۴ ماشین و ۵۴۱ راهدار در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند.

این مسئول، طول محورهای برفگیر همدان را ۵۴۰۰ کیلومتر اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر ۳۶ راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان تجهیز شده و آماده سرویس دهی به مسافران و در راه ماندگان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان افزود: با توجه به اینکه در زمان بحران و شرایط بد جوی اولویت کاری راهداران محورهای شریانی و اصلی بوده، از این رو از هموطنان عزیز خواهشمندیم با توجه به هشدارها و اطلاعیه‌های مکرر رسانه‌ای از سفر به مناطق کوهستانی به طور جدی پرهیز کنند.

صادقی راد خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط جوی موجود (بارش برف و باران) در جاده‌های کوهستانی این استان، توصیه می‌گردد تا هموطنان عزیز از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی یادآور شد: مسافرین و رانندگان محترم می‌توانند جهت کسب آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها، انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه کنند.