دبیرکل شورای جهانی کلیساهای از نامه علمای مسلمان به رهبران مسیحی جهان استقبال کرد و گفت: در زمانی که تمام بشریت به دنبال راهنمایی رهبران دینی برای پاسخ گویی به وضعیت خشونت بار جهان هستند ارسال چنین نامه ای بسیار شایسته به نظر می رسد و شورای جهانی کلیساها آماده است در نکات پیشنهادی نامه با مسلمانان همکاری می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای جهانی کلیساها، دکتر ساموئل کوبیا دبیرکل شورای جهانی کلیساها در واکنش به نامه " کلام مشترک میان ما و شما" که روز پنجشنبه 19 مهر ماه از سوی 138 نفر از علمای مسلمان به رهبران مسیحی جهان ارسال شد آن را انتقال امید بسیار دانست.

براساس اظهارات کوبیا این نامه در این نکته حائز اهمیت است که توسط گروه بزرگی از رهبران و علمای مسلمان از سراسر جهان امضاء شده و باعث منحصر به فرد شدن آن می شود. چنین وحدتی در یک هدف امید بسیاری را در رابطه با آرمانهای مشترک پیروان ادیان منتقل می کند.

دبیرکل شورای جهانی کلیساها تأکید کرد که این نامه بسیار به موقع ارسال شده است چرا که در دنیای امروز بشریت برای حل معضلات خود بیش از گذشته به راهنمایی های رهبران ادیان نیازمند هستند.

دکتر کوبیا تصدیق کرد که شورای جهانی کلیساها آماده همکاری با نویسندگان این نامه است و این همکاری خود را در اجرای نکات پیشنهادی نامه عملی می کند.

کتر ساموئل کوبیا گفت: شورای جهانی کلیساها طی 30 سال گذشته در عرصه گفتگو و روابط بین دینی فعالیت کرده و امروز تأکید خود را همکاری گذاشته تا به نحو مؤثری به مناقشات دینی در جوامع متکثر معاصر پاسخ دهد.