شاهرود- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از تعطیلی مرکز غیر مجاز ارائه دهنده خدمات درمانی در شاهرود خبر داد و گفت: ۱۵۹ واحد متخلف از قوانین بهداشتی در شاهرود و میامی تعطیل شده اند.

آرش صیدآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در جریان نظارت و بازرسی ضابطان بهداشت از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی یک مرکز غیر مجاز ارائه دهنده خدمات درمانی در شاهرود پلمب شد، ابراز داشت: این مرکز به صورت غیر مجاز توسط افراد فاقد صلاحیت اقدام به ارائه خدماتی نظیر حجامت، ماساژ، زالو درمانی، طب سوزنی و غیره می‌کرد.

وی ضمن بیان اینکه هر گونه اقدامات درمانی نیازمند داشتن آموزش، مهارت، کارت بهداشت و مجوزهای لازم است، افزود: روز گذشته این مرکز تعطیل و پرونده نامبردگان به مراجع قضائی ارجاع داده شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه طی ۹ ماهه سال جاری در جریان نظارت و بازرسی‌های به عمل آمده ۱۵۹ واحد متخلف از قوانین بهداشتی تعطیل شدند، ابراز داشت: این اقدام در راستای توجه به طرح سلامت محیط، افزایش سلامت عموم شهروندان و جلوگیری از مسمومیت یا به خطر افتادن زندگی مردم صورت گرفته است.

صیدآبادی ضمن بیان اینکه طی مدت مذکور ۲۳۴ واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از بروز مسمومیت‌های ناشی از آب و مواد غذایی همواره مورد تاکید است و صاحبان کسب را به رعایت موارد بهداشتی دعوت می‌کنیم.

وی افزود: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف از دخالت مستقیم به طور جد اجتناب کرده و آن را با شماره ۱۹۰ در میان بگذارند تا موضوع توسط کارشناسان بهداشت رسیدگی ودر صورت محرز شدن تخلف از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شود.