همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دشمن جرأت تهدید نظامی ایران قوی را ندارد و تنها تحریم‌های ظالمانه را در حق مردم ایران اعمال می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی پنجشنبه در جمع فرماندهان و پرسنل پلیس راهور همدان با بیان اینکه در دوران امیرالمومنین (ع) نیرویی تحت عنوان شرط الخمیس وظیفه ایجاد امنیت در جامعه را بر عهده داشت که اعضای آن از اصحاب نزدیک حضرت بودند، گفت: دشمن به دنبال ایجاد شبهه در اذهان جامعه است.

وی ادامه داد: آنچه توسط رسانه‌های دشمن به عنوان تاریخ نقل می‌شود، در اصل گزارش ناقصی از تاریخ و قسمتی است که خود می‌خواهند بیان شود و لذا قضاوت‌ها بر اساس آن صحیح نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه نسل جوان باید گذشته این کشور را مطالعه کند، گفت: وضعیت اقتصادی و وضعیت اجتماعی در دوران طاغوت شرایط بسیار سختی را برای مردم ایجاد کرده بود.

وی با اشاره به اینکه امروز در برخی از مسائل همچون تبعیض در پرداخت حقوق‌ها و عدالت با مشکلاتی روبرو هستیم که باید در مسیر برطرف سازی آن قدم برداریم‌، اظهار کرد: گرانی و مشکلات اقتصادی نقطه ضعف جدی برای جمهوری اسلامی است‌.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: امروز مردم نیازمند آرامش در جامعه و زندگی خود هستند و نباید هر روز احساس کنند قیمت‌ها در بازار در حال افزایش است‌؛ از مشکلات اساسی در کشور بحث خودروسازی است که باید از عرصه انحصاری خارج شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، اختیار کشور که در دست استعمار بود را از آنها گرفت و اداره کشور را به خود مردم سپرد، گفت: یک مستشار آمریکایی برای حضور در ایران حق توحش می‌گرفت و این برای ما درد بود.

امام جمعه شهر همدان خاطرنشان کرد: در طول دوره پهلوی اول و دوم، نفت و پول این کشور که ذخیره‌ای برای آیندگان بود در جیب انگلیس قرار داشت‌.

وی با بیان اینکه امروز مردم به راحتی در فضای رسانه‌ای می‌‎توانند رئیس جمهور و مسئولان را نقد کنند، در حالی که در دوران طاغوت مردم حتی در منزل خود هم جرأت صحبت در مورد شاه را نداشتند، اظهار کرد: دشمن جرأت تهدید نظامی ایران قوی را ندارد و تنها تحریم‌های ظالمانه را در حق مردم ایران اعمال می‌کند.