بابلسر- مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تا پایان برنامه هفتم در ۳۷ هزار روستا و محله های شهری خانه محیط زیست راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم موسوی بعد از ظهر دوشنبه در مراسم راه اندازی خانه محیط زیست در بابلسر با اظهار اینکه در مسیر توسعه باید به محیط زیست توجه بیشتری کنیم، افزود: خانه محیط زیست قرار است در تمام روستاها و محله‌های شهری کشور راه اندازی شود.

وی با اشاره به شعار مردمی سازی دولت سیزدهم افزود: محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه شعار محیط زیست به شمار می‌رود و برای تحقق اهداف باید مشارکت و همکاری مردم را داشته باشیم.

وی با اظهار اینکه نیازمند تربیت نسل محیط زیستی هستیم، گفت: با مشارکت آموزش و پرورش تلاش شده تا خانه‌های محیط زیست راه اندازی شده است و تا پایان برنامه هفتم این خانه در ۳۷ هزار روستای کشور راه اندازی می‌شود.

موسوی یادآور شد: خانه محیط زیست بستری را برای ارائه آموزش‌های تخصصی لازم فراهم می‌کند و جایی برای مطالبه گری مردم و پاسخگویی مسئولان است و تشکل‌های مردم نهاد نیز می‌توانند در قالب مربیان و مروجان محیط زیستی فعالیت کنند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به گسترش وسعت تخریب در حوزه محیط زیست گفت: در هر محله و منطقه چالش‌های متفاوتی وجود دارد و در خانه محیط زیست باید مسائل بحث و بررسی شود.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی را در خانه محیط زیست تدوین کنیم تا مدیران محیط زیست در برنامه ریزی سالانه از آن بهره گیری کنند.

موسوی پرچمداری یک موضوع در هر استان را از دیگر اقدامات در سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد و گفت: هر استان مسئول یک مسئله محیط زیستی در کشور شده است و خانه‌های محیط زیست نیز می‌توانند چنین برنامه ریزی داشته باشند.