گرگان-مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن کود شیمیایی در انبارهای گلستان داریم که حدود ۱۱ هزار تن ازته، سه هزار تن فسفاته و چهار هزار تن هم کود پتاسه است.

به گزارش خبرنگار مهر، صمد ضیایی، ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ۹۲ سال قدمت داشته و در حال حاضر در زمینه بذر، کود شیمیایی و سموم فعالیت می‌کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان افزود: در سال گذشته این شرکت در رتبه ۲۱ قرار داشت که هم اکنون به رتبه دوم در کشور رسیده است.

وی بیان کرد: حدود ۲۱۰ هزار تن سهمیه کود استان بوده که بخشی وارد استان شده در انبارهای سازمانی در شهرستان‌های مختلف ذخیره و توزیع شده است.

ضیایی ادامه داد: ۱۲۷ کارگزاری داریم که ۷۶ کارگزاری خصوصی، ۱۸ کارگزاری تعاونی تولیدی و بقیه تعاونی روستایی هستند و سه کارگزاری هم بزودی به این تعداد اضافه می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: فعالیت اصلی شرکت در زمینه کود شیمیایی بوده و سهمیه امسال کود ازته در حدود ۱۳۲ هزار تن است که درخواست افزایش آن را به ۱۵۲ هزار تن داشتیم.

وی اضافه کرد: سهمیه کود فسفاته بیش از ۳۳ هزار تن و سهمیه کود پتاسه هم بیش از ۲۳ هزار تن است.

ضیایی عنوان کرد: رشد ۱۰ درصدی را برای سهمیه کود سال بعد در نظر گرفته ایم و این عدد به ۲۳۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: با توجه به تولید هفت میلیون تن محصول کشاورزی در گلستان باید کود و بذر به موقع به دست کشاورز برسد و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن کود شیمیایی در انبار داریم که حدود ۱۱ هزار تن ازته، سه هزار تن فسفاته و چهار هزار تن هم پتاسه است و ۹ هزار تن هم در مبادی ورودی داریم که وارد استان خواهد شد.

ضیایی نیاز استان را در حال حاضر کود سرک ازته و کلروپتاسیم اعلام کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان عنوان کرد: امسال ۱۶۸ هزار تن کود وارد گلستان شده که نسبت به سال گذشته با ۱۶۴ تن، افزایش قابل توجهی یافته است.