رشت- استاندار گیلان از آمادگی همه دستگاه‌ها برای مقابله با هر نوع بحرانی در استان خبر داد و گفت: مرخصی همه ادارات تا پایان هفته لغو شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی شامگاه سه شنبه در ستاد مدیریت بحران استان گیلان، اظهار کرد: مدیران توانمند از شرایط بحران برای اداره امور فرصت سازی می‌کنند.

وی با اشاره به برکات نزولات جوی در استان گیلان، افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی، وجود نزولات جوی در استان مایه خوشحالی برای کشاورزان است و باید از این فرصت بهترین استفاده را برد.

استاندار گیلان با تاکید بر برنامه محوری و تصمیم گیری درست در مواقع بحران از سوی مدیران، بیان کرد: خدمات رسانی مطلوب و رضایتمند در شرایط بحرانی نیازمند روحیه جهادی با چاشنی برنامه محوری است.

عباسی با بیان اینکه شیوه برف روبی محورها باید از سنتی بودن در بیاید، گفت: همزمان با بارش برف، باید عملیات برف روبی در محورها انجام شود تا با انباشت برف مشکل آفرین نشود.

وی با تاکید بر تقسیم وظایف دستگاه‌ها در مدیریت بحران، افزود: با بلوک بندی و طبقه بندی کارها در شرایط بحرانی موفقیت حاصل می‌شود.

استاندار گیلان از آمادگی همه دستگاه‌ها برای مقابله با هر نوع بحرانی در استان خبر داد و اضافه کرد: همه دستگاه‌های خدمات رسان در شرایط بحران برف و زلزله آمادگی لازم را داشته باشند.

عباسی با تصریح بر اینکه برف را برای مردم شورآفرین و همراه با نشاط تبدیل کنید، گفت: بحران به گونه‌ای مدیریت شود که مردم با بارش برف جشن شکرانه بگیرند و این نعمت الهی تبدیل به نغمت نشود.

وی از لغو مرخصی‌های ادارات تا پایان هفته خبر داد و افزود: مرخصی مدیران ادارات گیلان تا اطلاع ثانوی و عادی شدن شرایط لغو می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید پرهیز از سفرهای غیر ضرور در استان، بیان کرد: مسافران و مجاوران از سفرهای غیر ضرور در محورهای مواصلاتی استان گیلان جدا خودداری کنند.

عباسی با تاکید بر اینکه در مدیریت مصرف انرژی در اولویت قرار گیرد، گفت: شرایط برای فعالیت صنایع استان با پایداری انرژی فراهم شود.

وی با اشاره به نقش مشارکتی مردم در تداوم پایداری انرژی، افزود: در شرایط بحرانی گذشته مردم نقش مهمی در مدیریت مصرف ایفا کردند.

استاندار گیلان با بیان مدیریت مصرف به یک فرهنگ تبدیل شده است، گفت: همراهی مردم و مسئولان در مدیریت مصرف منجر به تداوم پایداری انرژی شده است.

عباسی با بیان اینکه پایش مدیران و کارکنان ادارات در دستور کار فرمانداران قرار گیرد، اضافه کرد: مدیران و کارکنان غیر ساکن ادارات شهرستان‌ها تعیین تکلیف شوند تا ضمن صرفه جویی در هزینه و زمان، خدمات دهی مطلوبی به مردم صورت گیرد.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در رانندگی از سوی مردم، افزود: حرکت سرعت مطمئن و توجه به نکات ایمنی منجر به کاهش تصادفات در محورهای می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر برگزاری راهپیمایی باشکوه یوم الله ۲۲ بهمن، اضافه کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی‌ها بهمن همانند سال‌های گذشته باشکوه برگزار شود.

عباسی با بیان اینکه دشمن چشم به واکنش مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دوخته است، گفت: بعد از اتفاقات اخیر در کشور، حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تودهنی محکمی به یاوه گویان خواهد بود.