اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۹۳ طرح بهزیستی اردبیل همزمان با دهه فجر به‌طور متمرکز برای استفاده مددجویان تحت حمایت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر, حامد رضایی ظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: ۹۳ طرح بهزیستی اردبیل همزمان با دهه فجر به‌طور متمرکز برای استفاده مددجویان تحت حمایت به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: عملیات اجرایی ۶۵ طرح خوداشتغالی مددجویان بهزیستی و افتتاح ۲۵ واحد مسکن مددجویی و افتتاح خانه‌های حمایتی سالمندان و یک واحد خانه حمایتی معلولین جسمی و حرکتی و یک مرکز روزانه آموزش و توانبخشی مبتلایان اختلافات شنوایی در استان از جمله برنامه افتتاحی ایام دهه مبارک فجر در استان اردبیل به شمار می‌رود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک واحد مسکن مددجویان دارای دو فرد معلول به عنوان نمادین به خانواده‌های مدنظر واگذار شد و همزمان با آن سایر واحدهای مسکونی مددجویی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رضایی با اشاره به فعالیت و ارائه خدمات ۳۱ مرکز توانبخشی مراقبتی در سطح استان خاطر نشان کرد: بیش از یک هزار و ۳۵۸ نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند هستند که با همکاری ۷۸ تسهیل‌گر در بیش از ۹۵ درصد روستاها به افراد دارای معلولیت خدمات‌رسانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شمار معلولان از ۲۳ هزار و ۶۴۹ نفر در آغاز سال جاری به ۲۷ هزار نفر در حال حاضر افزایش یافته است که اغلب این معلولیت‌ها مربوط به حوادث است.