بندرعباس- وزیر کشور گفت: طرح کیف سرمایه‌گذاری هرمزگان در سایر استان‌ها نیز اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنجشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، محمد آشوری تازیانی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی ستاد بازآفرینی استان هرمزگان برگزار شد.

در ابتدای این نشست از سامانه هرمزگان من که مردم می‌توانند با مراجعه به آن در درگاه اینترنتی استانداری هرمزگان مطالبات خود در بحث خرده اقدامات را ثبت کنند و نتیجه آن را پیگیری کنند رونمایی شد.

همچنین در این آئین به صورت نمادین به سه شهروند بندرعباسی ساکن در محلات حاشیه‌ای بندرعباس سند مالکیت اهدا شد.

وزیر کشور در این نشست اظهارداشت: حل مشکل مناطق حاشیه‌ای بسیار جدی باید دنبال شود اما اگر این حاشیه‌نشینی‌ها بر اساس مهاجرت از روستاها به شهر شکل بگیرد باید اساس را بر مهاجرت معکوس بگذاریم چرا که روستاها محل تولید و اقتصاد مولد است لذا اولویت برای عزیزان حاشیه‌نشین برگرداندن آنها به روستاها و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در روستاها است.

وی عنوان‌کرد: برای این مهم قرارگاهی را در وزارت کشور ایجاد کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم سالانه برای ۵ هزار روستا برنامه‌های اجرایی تدوین کنیم تا نقشه راهی برای حل مشکلات آن‌ها باشد.

وزیر کشور بیان‌کرد: برای کسانی که امکان بازگشت به روستاهایشان وجود ندارد باید طرحی داشته باشیم و برای آبادانی مناطق آن‌ها بکوشیم از این رو در بحث حل مشکلات کالبدی مناطق حاشیه‌نشین انتظار داریم با یک جهش و برنامه‌ریزیِ دقیق و توجه به جزئیات مشکلات مرتفع و مدیریت شود.

وحیدی تاکیدکرد: در برنامه‌های فرهنگیِ محلات حاشیه‌ای باید موضوع ترویج نماز و احداث دارالقرآن‌ها به صورت جدی دنبال شود و در رابطه با آسیب‌ها حتماً برنامه‌ریزی دقیق برای رفع آسیب‌های اجتماعی انجام شود.

وی عنوان‌کرد: کاهش ازدواج، افزایش طلاق، مفاسد اخلاقی، اعتیاد، کودکان کار و معتادین متجاهر و در بعضی از مناطق خودکشی و اراذل و اوباش جزو مشکلات و مسائلی است که ضرورت دارد برای تک تک آن‌ها برنامه‌ریزی شود و در جهت حل آن‌ها حتماً از ظرفیت تشکل‌های مردمی و حلقه‌های میانی نیز بایستی استفاده شود.

وزیر کشور تصریح‌کرد: ما باید چهره شهرها را از مظاهر آسیب پاک کنیم و شهری را داشته باشیم که تکدی‌گری، کودکان کار و معتادین متجاهر در آن‌ها وجود نداشته باشد.

وحیدی خاطرنشان‌کرد: کیف سرمایه‌گذاری یا مجوزهای بی‌نام کار خوبی است و بسیار خرسندیم که در هرمزگان اجرایی شده است و لازم است همه استان‌ها این طرح رت توسعه و ادامه دهند.