زاهدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وقوع حادثه منجر به فوت در یکی از طرح‌های عمرانی شهرستان زاهدان، بازرسان کار استان در محل حاضر شدند.

حامد آرامش در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در پی شرایط جوی چند روز اخیر در شهرستان زاهدان و بروز طوفان شدید، امروز متأسفانه کانکس نگهبانی یکی از طرح‌های عمرانی در این شهرستان واژگون و موجب ایجاد حریق ناشی از بخاری نفتی و فوت یکی از کارگران شد.

وی با تسلیت این حادثه حزن انگیز به خانواده کارگر فوت شده، افزود: بلافاصله پس از وقوع حادثه، بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای بررسی و کارشناسی علت وقوع این حادثه به محل اعزام شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم ایمنی و استاندارد سازی محل استقرار کارگران در کارگاه‌های ساختمانی سطح استان، اظهار داشت: به رغم پیگیری قبلی، مقرر شد تا موضوع ایمن سازی کارگاه های طرح نهضت ملی مسکن در شورای مسکن استان مطرح و رعایت الزامات ایمنی و آئین نامه‌های حفاظت و بهداشت کار، مورد توجه مدیران شرکت‌های پیمانکاری قرار گیرد.

آرامش بیان کرد: در صورت عدم اجرای مقررات فصل ۱۱ قانون کار، اقدام قانونی لازم بر اساس ماده ۱۰۵ قانون کار اعمال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، یک هزار و ۱۶۲ مورد بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی در سطح استان انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۵۰ درصدی میزان بازرسی‌ها را نشان می‌دهد.