رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ضمن ارائه توصیه‌هایی به‌منظور رانندگی در روزهای برفی بر ضرورت رعایت قاعده ۸ ثانیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رابعه جوانبخت، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ضمن ارائه توصیه‌هایی به رانندگان جهت تردد در روزهای برفی گفت: در روزهای برفی و بارانی رانندگان عزیز باید بیش از پیش نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند و با احتیاط بیشتری رانندگی کنند؛ قاعده کلی رانندگی در روزهای برفی، رانندگی با یک دنده بالاتر است تا اثر چرخشی گشتاور چرخ‌ها کاهش پیدا کند و خطر در جا زدن چرخ‌ها کاهش پیدا کند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در روزهای برفی و بارانی بیشتر از توجه به قدرت در رانندگی، به ظرافت‌های رانندگی توجه شود و از فشار زیاد بر پدال گاز جلوگیری شود؛ چرا که این امر موجب فرورفتن بیشتر بیشتر چرخ‌ها در داخل برف خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله ایمن و مناسب با خودرو مقابل اظهار کرد: رعایت فاصله ایمنی، از وقوع بسیاری از تصادفات چند وسیله‌ای در بزرگراه‌های شهر جلوگیری خواهد کرد.

جوانبخت با تاکید بر ضرورت رعایت قاعده ۸ ثانیه گفت: در روزهای بارانی و برفی رانندگان به فاصله دو برابر از حالت عادی نیاز به توقف دارد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: توصیه می‌شود تا رانندگان سعی در پیش‌بینی عکس‌ العمل سایر رانندگان را داشته باشند و همواره در حالت آماده باش به سر ببرند و از محل‌هایی که شن پاشی و نمک پاشی شده تردد کنند و حتماً از برف‌پاک‌کن‌ها استفاده کنند.