مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر امروز با تقویت و گسترش سامانه بارشی وزش باد شدید، بارش باران و برف در نواحی جنوبی خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

مرتضی اثمری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعد از ظهر امروز با تقویت وگسترش سامانه بارشی ضمن افزایش ابرناکی و افزایش سرعت وزش باد (گاهی وزش باد شدید)، شاهد بارش باران و برف، در نواحی جنوبی گاهی وقوع بارش‌های رگباری (توأم با رعدوبرق) خواهیم بود که در نواحی مستعد همراه با تشکیل مه و کاهش میدان دید و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی استان با کولاک برف،، لغزندگی و یخ‌زدگی پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: این سامانه بارشی تا اواخر هفته همراه با افزایش نسبی دما با شدت و ضعف بر روی استان ماندگار خواهدبود.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا دوشنبه ابری و مه‌‎آلود گاهی بارش باران و برف و افزایش باد پیش بینی کرد.

اثمری افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته کاخک گناباد با کمینه دمای ۱۱- درجه سلسیوس سردترین و داورزن با بیشینه دمای ۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی در شهر مقدس مشهد بین ۷- و ۳ درجه سلسیوس گزارش شده است. بیشترین سرعت وزش باد از سبزوار ۲۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.