گرگان- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از برگزاری رویداد ایده شو صنعت مبلمان در گلستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا عدالت پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: رویداد ایده شو صنعت مبلمان با همراهی خوشه مبلمان عطاآباد، شرکت شهرک‌های صنعتی و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دبیر علمی رویداد ایده شو صنعت مبلمان گلستان افزود: محورهای رویداد شامل زنجیره تأمین مواد اولیه، طراحی، تولید و ساخت، فروش و بازرگانی، فناورهای نوین، استاندارد، کیفی و سازی و برندینگ است.

وی بیان کرد: فرصت ارسال ایده تا ۱۰ اسفندماه بود و اختتامیه آن هم در ۱۴ اسفند بعد از داوری آثار برگزار خواهد شد.

عدالت گفت: ترنور مالی مبلمان در کشور هشت میلیارد دلار سالانه بوده که عدد قابل ملاحظه‌ای است و با توجه ظرفیت مبل عطاآباد آق قلا، بنا شد این ایده برای توسعه و نوآوری برگزار شود.

عضو هیئت علمی تکنولوژی مهندسی چوب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: عطاآباد به لحاظ تولید ظرفیت بالایی داشته اما به لحاظ کیفیت و برخورداری از طراحی بومی نیاز به کار بیشتری دارد و برگزاری این رویداد می‌تواند به آن کمک کند.

وی با بیان اینکه این رشته در دانشگاه علوم کشاورزی بعد از فاصله کوتاهی از تهران، راه اندازی شده است، اعلام کرد که ورودی‌های هر سال، ۷۰ درصد بومی بوده و اغلب آن‌ها هم در این رشته مشغول به کار شده‌اند.