آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس از تأمین ۵۰ هزار نهال برای کاشت در آبادان خبر داد.

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فضای سبز و پوشش گیاهی پیامدهای مثبت روحی و روانی دارد و بر کیفیت زندگی تأثیر مثبتی می‌گذارد و همچنین افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد کمربند سبز در کاهش آلودگی هوا نقش ویژه‌ای دارد.

وی، کمبود فضای سبز در آبادان را یکی از معضلات این شهر عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده، ۵۰ هزار نهال برای کاشت به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبادان تحویل داده شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: اکالیپتوس، کهور، کنار، استبرق و آکاسیا گونه‌های گیاهی هستند که برای کاشت در آبادان تهیه شده‌اند.

مولوی، توجه به فضای سبز شهری را یک ضرورت قلمداد کرد و گفت: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی به گونه است که در برخی ایام سال شاهد ریزگرد هستیم، کاشت درخت امری مهم بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته کمک زیادی در زمینه کاهش محسوس این معضل داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست از مهم‌ترین مباحث امروز جامعه است و باید در زمینه آموزش به آن پرداخته شود، یادآور شد: فعالان محیط زیست به ویژه سمن‌های مرتبط به این امر که تخصصی فعالیت می‌کنند در ترویج آموزش‌های محیط زیست، فرهنگ درختکاری و همچنین حفاظت از محیط زیست نقش محوری دارند که از همه آنها سپاسگزارم.