یاسوج- رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهروندان نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سامانه اصلی بانک دانلود کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی عمران فر ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجوگر استفاده نکنید.

وی بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه پس از نصب همراه بانک، یک میلیارد ریال به صورت غیر مجاز از حساب وی برداشت شده پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

عمران فر تصریح کرد: پس از بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شاکی پرونده به صورت ناآگاه نرم افزار مخربی را از بستر اینترنت دانلود و بر روی تلفن همراه خود نصب کرده بود که با این اقدام در دام سارقان اینترنتی گرفتار شده و این مبلغ از حساب شاکی به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

وی افزود: پس از انجام اقدامات پلیسی و کارشناسی، متهم در یکی از استان‌های شمالی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

عمران فر اظهار داشت: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه، شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا گزارش کنند.