فرستاده روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید که بدون تصرف شهر باخموت در منطقه دونباس، رسیدن به اهداف جنگی رئیس جمهور روسیه غیرممکن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیوزویک، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد بر این باور است که شهر «باخموت» در منطقه دونباس، کلید دستیابی به یکی از اهداف اولیه‌ای است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین تعیین کرده و بدون تصرف این شهر، رسیدن به اهداف جنگی پوتین غیرممکن خواهد بود.

پوتین در آغاز عملیات نظامی در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، گفت که یکی از اهداف اصلی وی «آزاد کردن دونباس» است.

پولیانسکی درباره اهمیت این هدف گفت: می‌دانم که بدون تصرف باخموت، هیچ راهی برای آزادسازی دونباس نیست و این را هم می‌دانم که آزادسازی دونباس یکی از وظایف و اهداف اولیه عملیات نظامی است.

دیپلمات روس این شهر جنگ‌زده را یک «دژ» توصیف کرد که «بخشی از یک لایه دفاعی به شدت مستحکم است.»

وی افزود: با یک شهر معمولی سر و کار نداریم. این شهر تونل‌های زیرزمینی طولانی و استحکامات زیادی دارد. به همین دلیل تصرف این دژ تا این حد دشوار است اما اطمینان دارم ما این کار را خواهیم کرد.

در صورتی که تصرف این شهر، آنگاه روسیه به بزرگ‌ترین دستاورد خود در میدان نبرد از تابستان سال ۲۰۲۲ تاکنون دست خواهد یافت.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ماه جاری متعهد شد که نیروهای این کشور تا جایی که در توان دارند، از باخموت دفاع خواهند کرد.

وی در نشست سوم فوریه گفته بود: هیچکس باخموت را تسلیم نمی‌کند. تا جایی که در توان داشته باشیم می‌جنگیم. ما باخموت را دژ خودمان می‌دانیم.