مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: آسمان مشهد هم اکنون نیمه‌ابری تا ابری و مه‌آلود همراه با بارش باران و وزش باد و گاهی افزایش باد همراه است.

زهرا عنایتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ کماکان سامانه بارشی تا اواخر وقت جمعه در استان فعال و طی این مدت بارش‌ها به شکل باران و برف (اغلب باران) پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین حجم بارش‌ها تا عصر امروز در نواحی مرکزی و شمالی و پس از آن تا ظهر پنج‌شنبه در شمال، غرب و بخش‌های از مرکز استان رخ خواهد داد.

وی افزود: در طول فعالیت این سامانه، افزایش شدت وزش باد (گاهی شدید)، کولاک برف، مه‌گرفتگی، کاهش میدان دید، آبگرفتگی و روانآب دور از انتظار نخواهد بود.

عنایتی ادامه داد: روز جمعه به طور موقت، دما، کاهش دو الی سه درجه‌ای خواهد داشت و روزهای ابتدایی هفته‌ی آتی جوی به نسبت پایدار در استان حاکم می‌گردد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا پنجشنبه ابری و مه‌آلود همراه با بارش باران گاهی افزایش باد خواهد بود.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۱- درجه سلسیوس سردترین و تایباد با بیشینه دمای ۱۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این کمینه و بیشینه دمای شهرستان مشهد مقدس بین ۱+ و ۷+ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین شدت وزش باد از ایستگاه هواشناسی سبزوار ۳۶ کیلومتر بر ساعت و بیشترین میزان بارندگی از تربت‌حیدریه ۱۶.۸ میلی‌متر گزارش شده است.