ساری- استاندار مازندران گفت: در هر روستا پنج مسکن ملی و در مجموع ۱۵ هزار واحد مسکن در استان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای مسکن با اظهار اینکه مشارکت مردم در طرح ملی جهش مسکن مطلوب شده است، افزود: حداکثر زمان برای ثبت نام و واریز آورده مسکن ملی ۱۵ اسفند است و اگر افراد تا این تاریخ نتوانند آورده اولیه واریز کنند با توجه به افزایش شمار متقاضیان، از لیست حذف می‌شوند.

وی از متقاضیان و ثبت نام کنندگان خواست نسبت به تسریع در پرداخت آورده اولیه اقدام کنند و اظهار داشت: درباره زمین مسکن ملی طبق مصوبه مقرر شد هر دستگاه اداری اقدام به تشکیل شرکت تعاونی کنند تا برای کارکنان و فرزندان آنها ثبت نام صورت گیرد.

وی گفت: زمین‌های دستگاه‌های دولتی در اختیار راه و شهرسازی قرار می‌گیرد و کارکنان می‌توانند با عضویت در شرکت تعاونی نسبت به ثبت نام برای مسکن ملی اقدام داشته باشند.

حسینی پور تصریح کرد: همچنین مقرر شد در هر روستا پنج مسکن ملی ساخته شود و دهیاران و بخشداران باید در این زمینه فعال شوند تا بتوانیم در مجموع ۱۵ هزار مسکن در مناطق روستایی احداث کنیم.

استاندار مازندران یادآور شد: برای رفع مشکل زمین مسکن روستایی نیز مقرر شد منابع طبیعی زمین مورد نیاز را تهیه و تأمین کند تا بتوانیم مشکلات مسکن روستاییان را حل کنیم.

وی ادامه داد: برای خانوارهای دارای دو معلول در مناطق روستایی ۲۰۰ میلیون تومان از طریق بهزیستی و ۱۵۰ میلیون تومان از طرف بنیاد مستضعفان به صورت بلاعوض برای ساخت مسکن پرداخت می‌شود.

به گزارش مهر، طبق برنامه سالانه ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی باید در مازندران احداث شود.