وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه این کشور را به شدت محکوم کرد و از طرف های بین المللی خواست فورا برای توقف این حملات وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مناطقی از دمشق و حومه آن را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: سوریه از سازمان ملل متحد و شورای امنیت انتظار دارد که حملات و جنایات اسرائیل را محکوم کرده و اقدامات لازم را برای بازخواست عاملان آن انجام دهند تا این تجاوزات متوقف شده و در آینده مجددا تکرار نشوند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: این تجاوز در چارچوب اقدامات سازمان یافته رژیم صهیونیستی در حمله به اهداف غیرنظامی سوریه، از جمله منازل مسکونی، مراکز خدماتی، فرودگاه‌ها، بنادر و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم سوریه صورت می گیرد، در شرایطی که هنوز مردم کشور ما از اثرات فاجعه‌بار زلزله اخیر رنج می‌برند و از سوی دیگر اخیرا با حملات گروه تروریستی داعش مواجه شده اند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: ادامه حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی و تداوم جنایات وحشیانه آنها علیه مردم فلسطین و سوریه، تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه است و ما خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در خاک سوریه هستیم.

گفتنی است در حمله هوایی جدید رژیم صهیونیستی علیه مناطقی از دمشق تاکنون پنج شهروند سوری شهید و ۱۵ نفر دیگر زخمی شده اند، را اعلام کرد. در این حمله هوایی که در ساعت ۲۲ دقیقه بامداد روز یکشنبه رخ داد، جنگنده های رژیم صهیونیستی از منطقه جولان اشغالی، مناطقی از دمشق و حومه آن را هدف قرار دادند.