اراک-رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: با توجه به اقدامات گفتمانی در حوزه دانش بنیانی شدن، اکنون ۱۲۱ شرکت در استان مرکزی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی داستان بعد از ظهر یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان استان مرکزی با اشاره به اهمیت فراگیر شدن نظام دانش بنیان اظهار داشت: توجه به مسئله دانش بنیان قطعا برکات زیادی خواهد داشت و می‌تواند بسیاری از مشکلات و مسائل را حل کند و خوشبختانه دولت در این مسیر گام‌های بلندی برداشته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت شرکت‌های دانش بنیان در استان گفت: در ابتدای سال جاری تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان ۹۳ شرکت بود که با توجه به اقدامات گفتمانی اکنون به ۱۲۱ شرکت افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ شرکت دانش بنیان در استان در مرحله داوری قرار دارند، افزود: همچنین هم‌اکنون ۳۰ شرکت در استان مرکزی متقاضی ورود به پارک علم و فناوری استان مرکزی هستند.

داستان کمبود نقدینگی را مهمترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان در استان خواند و گفت: قطعا با پرداخت تسهیلات می‌توان بخشی از نیاز آنها را رفع کرد و این نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌ها است.