معاون آموزش مرکز علوم قرآنی سازمان اوقاف گفت: ارتقای کیفیت تلاوت در مسابقات بین المللی قرآن مشهود است و روزهای آتی برگزیدگان مشخص می‌شود.

محمد مهدی بحرالعلوم معاون آموزش مرکز علوم قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص کیفیت تلاوت شرکت کنندگان در سی و نهمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: تلاوت متسابقین تازه آغاز شده و در مرحله مقدماتی شرکت کنندگان که قریب به ۱۵۰ نفر بودند در یک ارزیابی غیر حضوری شرکت کردند و ۵۲ نفر به دوره نهایی راه یافتند. به نظر می‌رسد کیفیت تلاوت نسبت به قبل بهتر باشد و اگر بخواهیم درباره کیفیت تلاوت اظهار نظر کنیم باید صبور باشیم تا طی روزهای آتی برترین‌ها مشخص شود.

وی افزود: حدود ۲ سال به دلیل شیوع کرونا این رویداد بین المللی به صورت حضوری برگزار نشد و امسال شاهد برگزاری حضوری این دوره از مسابقات هستیم که این امر را می‌توان یک گام رو به جلو دانست امید است دیگر شاهد این نوع وقفه‌ها نباشیم و بتوانیم این مسابقات را هر سال برگزار کنیم.

بحرالعلوم بیان داشت: کمیته آموزش برای شرکت کنندگان داخلی و خارجی از ماه‌ها قبل دوره آموزشی غیر حضوری برگزار کرد و سایر کشورها نیز چند هفته می‌شود که در برنامه آموزشی شرکت می‌کنند.

معاون آموزش مرکز علوم قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آئین نامه مسابقات به زبان‌های مختلف ترجمه و برای شرکت کنندگان و داوران ارسال و تلاش شد کیفیت تلاوت شرکت کنندگان تحت نظر اساتید برجسته ارتقا یابد که امید است نتیجه آن در کیفیت تلاوت مشاهده شود.