تهران- مشاور معاون وزیر جهادکشاورزی بر لزوم نظارت دقیق دامپزشکی بر سلامت گوشت های وارداتی تاکید کرد و گفت: مردم به شایعات توجه نکنند.

امین اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور حسب مأموریت تعریف شده، فقط ناظر بر کنترل و تأیید بهداشت و سلامت محصولات پروتئینی با منشأ خام دامی وارداتی است اظهار داشت: تا امروز تمام گوشت‌های وارداتی به کشور دارای گواهی تأییدیه بهداشتی بوده‌اند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به استمرار روند واردات گوشت قرمز جهت کمک به تنظیم بازار افزود: تمام تلاش مسئولان در این سازمان این است که فارغ از توجه به هرگونه حواشی و مباحث شایعه‌پراکنی که فرصت‌طلبانه برای بهره برداری از موقعیت تقاضای مردم در بازار اهدافی غیراخلاقی و منفعت‌جویانه را تعقیب می‌کنند، با حداکثر تمرکز و تعهد، سلامت گوشت‌های وارداتی را از لحاظ بهداشتی کنترل‌های دقیق را داشته باشند.

وی گفت: خوشبختانه طبق مسئولیت‌پذیری همکاران سازمان دامپزشکی کشور تا امروز هیچ گونه مشکلی در زمینه عرضه گوشت سالم و بهداشتی وارداتی رخ نداده است.

اسدی عنوان داشت: ذکر این نکته بسیار ضروری است که واردات گوشت قرمز فقط زمانی میسر است که آزمایش‌های لازم انجام شده باشد.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تاکید وزارت سازمان دامپزشکی کشور در جلسات داخلی و علنی بهداشت و سلامت مردم است افزود: نظارت بهداشتی بر محموله‌های پروتئینی با دقت رصد و بررسی می‌شود.

اسدی در پایان خاطر نشان کرد: این اطمینان را نیز به مردم عزیز می‌دهیم که گوشت گرم وارداتی و گوشت منجمد با هدف تنظیم بازار از سلامت بالا برخوردار بوده و همکاران ما به عنوان سربازان خدمتگزار عرصه سلامت، حافظ امنیت و ایمنی غذایی و بهداشت جامعه هستند و در این خصوص مردم نباید به شایعات توجه کنند.