قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین از آغاز تکمیل پروژه پل امام رضا (ع) با تغییرات جدید و در نظر گرفتن وضعیت باغستان سنتی قزوین خبر داد.

مهدی رجحانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های نیمه تمام و مهم شهر قزوین کمربندی شرقی و اتصال آن به پل نیمه کار امام رضا (ع) است و شهرداری قزوین عزم جدی دارد این پروژه را به اجرا برساند.

وی افزود: در خردادماه امسال شهرداری قزوین تکمیل پروژه را آغاز کرد اما خرداد ماه امسال که تکمیل پروژه را شهرداری شروع کرد به جهت نحوه اتصال کمربندی به پل امام رضا (ع) و با توجه به اینکه بخشی از کمربندی از داخل باغستان سنتی قزوین رد می‌شد اختلاف نظرهایی در بین مدیران استان وجود داشت و باعث شد کار متوقف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: با همراهی و همدلی و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دفتر فنی استانداری توانستیم گزینه‌ای را بعد از کار کارشناسی در نظر بگیریم که با توصیه شورای عالی معماری و شهرسازی سنخیت داشت و دغدغه‌های میراث فرهنگی نیز به صورت حداکثری دیده شده بود.

وی ادامه داد: با این مسیر جدید توانستیم و از نفوذ در داخل باغستان فاصله بگیریم و با توجه به وضعیت باغستان کمترین مداخله را در آن داشته باشیم.

رجحانی تاکید کرد: کار اجرای پروژه بعد از کاهش بارش‌ها و بارندگی‌ها از امروز با جدیت پیگیری می‌شود و شهرداری در کمترین زمان این پروژه تأثیرگذار در مدیریت ترافیک شهر را به سرانجام خواهد رساند.

وی یادآور شد: حداکثر تلاش شد تا بتوانیم بیشترین مزیت را با کمترین مداخلات انجام دهیم و فکر می‌کنیم بهترین گزینه ممکن را اتخاذ کردیم تا علاوه بر اینکه ترافیک شهر را مدیریت کنیم، کمترین آسیب نیز به باغستان سنتی قزوین برسد.