قزوین- مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: ۱۸۰۰ دانشجوی دختر و پسر از دانشگاه‌های استان قزوین به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد.

ابوذر محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این موضوع که یکی از بزرگترین حرکت‌های فرهنگی در کشور اردوهای راهیان نور و آشنایی نسل جوان با ارزش‌های ایثار و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس از اظهار کرد: امسال و در آستانه نوروز سال جدید، ۱۸۰۰ دانشجوی قزوینی از تمامی دانشگاه‌های استان قزوین از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید خواهند داشت.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین ادامه داد: اردوهای راهیان نور بسیج دانشجویی استان قزوین در دو بازه زمانی ۱۴ تا هجدهم اسفندماه و ۱۹ تا بیست و سوم اسفند برگزار خواهد شد که بخش اول ویژه خواهران و بخش دوم ویژه برادران خواهد بود.

وی با اشاره به این موضوع که هم اکنون بسیج دانشجویی در حال آماده سازی سی زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری اردوهای راهیان نور است گفت: دانشجویان در یک بازه زمانی ۵ روزه از محل‌های متعددی از جمله پادگان دوکوهه، محل عملیات فتح المبین، معراج الشهدا، هویزه، فکه، طلاییه، اروند رود، شلمچه و… بازدید می‌کنند.

این مسئول اذعان کرد: یکی از برنامه‌هایی که ما تلاش کرده‌ایم در دل اردوهای راهیان نور بگنجانیم برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در دل این اقدام فرهنگی است تا دانشجویان بتوانند از پیشرفته‌های علمی و فناورانه نظام مقدس جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال گذشته بازدید کنند.

محمدی در خاتمه گفت: اردوهای راهیان نور یکی از بهترین فرصت‌هایی است که می‌توان نسل‌های جدید را با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی آشنا کرد لذا برگزاری برنامه‌های فرهنگی متعدد از جمله، گفتمان در موضوع اندیشه شهدای انقلاب اسلامی، گرامیداشت ایام و اعیاد شعبانیه و رزمایش‌های شبانه در برنامه این سفر گنجانده شده است.