بوشهر- امام جمعه خارگ با تاکید بر لزوم برخورد با مخلان اقتصادی گفت: مسئولان تلاش ویژه برای ثبات اقتصادی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه خارگ ضمن تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: موضوع تربیت نسل‌های آینده شامل کودکان و نوجوانان در تراز انقلاب اسلامی، یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های نیروهای فرهنگی انقلاب است.

وی اضافه کرد: پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب، برنامه ریزی و هماهنگی بین عملکرد عوامل تربیتی، توجّه جدی معلمان در فعالیت‌های تربیتی و توجه دانش آموزان به فعالیت‌های فرهنگی از جمله اهداف ستادهای امور تربیتی است.

امام جمعه خارگ افزود: فرمایشات امام راحل (ره) که می‌فرمایند: «اگر تهذیب در کار نباشد علم توحید هم به درد نمی‌خورد.» اشاره به اهمیت تربیت دینی در ساحت مقدس مقدس علم آموزی دارند.

کارگر اظهار داشت: یکی از بسترهای مهم در جنگ شناختی، که دشمنان ملت ایران با دروغ از آن استفاده می‌کنند و آسیب تربیتی و اجتماعی درست کرده اند، ایجاد ناامیدی و به قهقرا رفتن نظام اسلامی است.

امام جمعه خارگ گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفر از مردم تبریز فرمودند: «اگر ملتی ضعفی داشت آیا باید دستاوردهایش را انکار کند؟ و کدام ملتی است که ضعف ندارد؟»

کارگر افزود: ایشان به وجود ضعف‌های مهم در کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه از جمله در زمینه فقر و بیماری و تبعیض و نبود عدالت اجتماعی، اشاره کردند و افزودند: راه‌حلِ برطرف کردن ضعف‌ها، تخریب اصل و ریشه‌ها نیست بلکه رویکرد درست، رفع ضعف‌ها بر اساس نگاه انقلابی است.

امام جمعه خارگ افزود: یکی از رویکردها، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به صورت شایسته است و این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه به تعبیر رهبر انقلاب آقایی دلار باید شکسته شود.

کارگر افزود: به فرموده مقام معظم رهبری امور اقتصادی، امروز مهمترین کارها است زیرا بدون رشد اقتصادی کار کشور پیش نمی‌رود و لازمه رشد اقتصادی هم ثبات و مهار تورم و ثبات قیمت‌ها است. مسئله تورم نیز علاج‌پذیر است و باید مسئولان بخش‌های مختلف آن را علاج کنند.

امام جمعه جزیره خارگ با ذکر توقع مردم از مسئولان اقتصادی، جلوگیری فوری و جدی با عوامل برهم زننده اقتصادی است.

کارگر اظهار داشت: عقب‌ماندگی ده ساله ناشی از عوامل داخلی و خارجی از جمله تحریم‌ها و کم‌کاری‌ها و بی‌عملی مسئولان وقت و شرطی‌کردن کشور به مذاکرات و وعده‌های غربی‌ها است که باید با سرعت جبران شود و آرامش اقتصادی بر کشور سایه اندازد.

امام جمعه جزیره خارگ اظهار داشت: روز مهندس را خدمت مهندسان در حوزه‌های مختلف به ویژه نفت و پتروشیمی را عزیز تبریک عرض می‌کنم و از تلاش‌های همگان در آبادانی و پیشرفت صمیمانه قدردانی می‌کنم.