ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بر لزوم رفع معضل ترافیک در شهر ارومیه در ایام پایانی سال تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با تاکید بر لزوم توجه مدیران و مسؤولان شهر به ترافیک شهری افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و رشد بی رویه ترافیک در شهر که یکی از دغدغه‌های مردم است، مدیران شهری باید در صدد رفع این موضوع باشند تا این معضل شهری تسهیل شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سفر امروز رئیس جمهور به آذربایجان غربی و افتتاح تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه گفت: با بهره برداری از این طرح آبرسانی امیدواریم تلاش دولت سیزدهم منجر به احیای دریاچه ارومیه باشد تا این دغدغه ملی نیز حل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با از بین بردن تروریست‌های داعشی نشان داد که همواره در کنار آحاد مردم و تأمین کننده امنیت است، افزود: مسئولان آمریکایی بارها با صراحت کامل و آشکارا اعلام کردند که ما داعش را ایجاد کردیم، در مقابل این حرف نیز سردار شهید قاسم سلیمانی افسر رشید سپاه پاسداران، تروریست‌های داعشی را از بین برد.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه دنیای غرب عالم را وارونه و به نفع خود نشان می‌دهند، ادامه داد: آنها سعی می‌کنند تا در این زمان، خوب‌ها را بد و نالایق‌ها را خوب معرفی کنند اما مردم ایران به خوبی سره را از ناسره تشخیص می‌دهند.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به همه مسلمانان و اینکه امروز روز پاسداران و جانبازان است، اضافه کرد: در این ماه پیغمبر شاهد اعیاد بزرگی هستیم که هر کدام پل نزدیک شدن به بارگاه الهی است که باید از آنها بهره برد سپس آماده ماه مبارک رمضان شویم.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر قرائت همه روزه مناجات شعبانیه یادآور شد: مناجات شعبانیه را هر روز بخوانید چرا که مسلمانان با نیت مناجات در ماه شعبان با خدا صحبت می‌کنند.

وی با اشاره به عظمت ماه شعبان از زبان اهل بیت (ع) افزود: ثواب روزه گرفتن در ماه شعبان برابر با بهشت است و خداوند به عمل صدقه دادن و استغفار کردن در ماه شعبان عظمت می‌بخشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به آداب زندگی اسلامی و دینی گفت: مسئله عاقبت اندیشی یکی از اصلی ترین تفکرات انسانی باید باشد و باید به عاقبت کار، زندگی و گذر زمان تفکر داشت تا در زمان دریافت کارنامه زندگی ناامید نشویم.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: همیشه انسان در مقابل خود دو راه دارد که یکی از آنها صراط المستقیم و مسیر الهی است و دیگری منتهی به عذاب الیم می‌شود که مسلمان مؤمن همیشه در انجام هر اموری آخر و عاقبت کارشان را در نظر می‌گیرند تا در پایان مسیر به خدا نزدیک باشند.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید به فکر کارنامه فردا خویش باشد، افزود: انسان همیشه باید در ذهن خود بیاندیشد که برای فردا خود چه اعمالی را آماده کرده و در انجام هر عملی گوشه چشمی به کارنامه خود نظر داشته باشد.

حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه انسان نباید یاد خدا را از قلب و ذهن خود پاک کند، اظهار کرد: شرط نزدیک شدن به خودشناسی این است که انسان، خدا را از یاد و دل خود بیرون نیافکند و با انجام اعمال نیک خود را در مسیر درست و صحیح قرار دهد.