شهردار تهران با بیان اینکه اکنون در تهران ۳۰۰ میدان میوه و تره بار و بازارچه وجود دارد، گفت: سیاست ما توسعه این ۳۰۰ میدان و بازارچه در سطح محلات شهر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز شنبه ششم اسفندماه ۱۴۰۱، در راستای اجرای سیاست‌های حمایتی دولت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بازاررسانی مستقیم محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره با حذف واسطه‌های غیرضرور و کاهش فاصله قیمتی از تولید تا مصرف؛ تفاهم نامه‌ای فی مابین وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران با هدف تأمین عمده محصولات کشاورزی و مواد غذایی از تولید کنندگان حوزه کشاورزی و عرضه در غرفه میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، ارزش آفرینی از پسماندهای تولید شده و سایر زمینه‌های همکاری مشترک منعقد شد.

در مراسمی که به همین منظور با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و علیرضا زاکانی شهردار تهران در سالن جلسات وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده بود، زاکانی با تاکید بر ضرورت همکاری میان دستگاه‌های مختلف برای حل مشکلات مردم گفت: پس از انقلاب با وجود اینکه ما به استقلال سیاسی رسیدیم اما هنوز به استقلال فرهنگی و اقتصادی نرسیده‌ایم؛ ریشه‌های این اتفاق نیز در داخل کشور است، زیرا تهدیدات خارجی برای ما همواره فرصت بوده است.

وی افزود: در همین رابطه یکی از ضعف‌های ما عدم بهره‌مندی از مدیریت مشارکتی است که بر اساس آن باید همه دستگاه‌ها را برای خدمت رسانی به مردم پای کار بیاوریم.

زاکانی افزود: وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت شهری تهران به دنبال ایجاد همکاری مشترک با هدف تحقق ایجاد عایدی برای مردم هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در پایتخت برای ارائه خدمات به شهروندان گفت: ظرفیت‌های خدماتی شهر تهران بر این اساس شکل گرفته که سطح خدمت به شهروندان را رشد دهد؛ اکنون در تهران ۳۰۰ میدان میوه و تره بار و بازارچه وجود دارد و برای ارتقا خدمت رسانی به مردم، سیاست ما توسعه این ۳۰۰ میدان و بازارچه در سطح محلات شهر است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خرید قراردادی یکی دیگر از سیاست‌های خدماتی ما در شهرداری تهران است که مبتنی بر آن مطابق نیاز شهروندان محصولات را می‌خریم و حقوق کشاورزان را نیز پرداخت می‌کنیم.

زاکانی تأکید کرد: سیاست خرید قراردادی باعث می‌شود در تلاطمات بازار شرایط را بهتر کنترل کرده و از وارد آمدن فشار اقتصادی بر شهروندان جلوگیری کنیم. سیاست خرید خدماتی باعث می‌شود مبتنی بر نیاز شهروندان محصولات را بخریم و حقوق کشاورزان را پرداخت کنیم تا با این کار در تلاطمات نگذاریم بازار از دست برود و فشار به شهروندان وارد شود.

شهردار تهران گفت: در اجرایی شدن سیاست خرید قراردادی تلاش می‌کنیم باکیفیت‌ترین محصول را با پایین‌ترین قیمتی که نفع کشاورز در آن است بخریم و در اختیار مردم قرار دهیم.

زاکانی پیرامون پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه همکاری میان شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی با هدف ارائه خدمت فراتر از میادین میوه و تره بار و فروشگاه شهروند گفت: شهرداری تهران آمادگی دارد در حوزه توزیع کالاهای اساسی مانند برنج، گوشت، شکر، روغن و… با همکاری دولت خدمت رسانی ویژه‌ای به شهروندان داشته باشد.

وی ادامه داد: در مدیریت شهری ظرفیت‌هایی وجود دارد که تا پایین‌ترین سطح محلات گسترش پیدا کرده است و با تکیه بر آن می‌توان کارهایی اساسی کرد.

شهردار تهران در پایان گفت: از حوالی آغاز سال جدید تا پایان ماه مبارک رمضان بازار رونق می‌گیرد. اگر در این دو ماه بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم به ثبات در بازار می رسیم و این ثبات در سال آینده نیز استمرار پیدا خواهد کرد.