قزوین- معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) گفت: ایده‌های خلاقانه فرهنگی مبتنی بر مسائل جامعه و دانشگاه است و بنا داریم «حمپا» را به محلی برای تجمیع نظام مسائل جامعه تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین محمدی بعد از ظهر یکشنبه در آئین رونمایی از اولین مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: افتتاح اولین مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) فصل جدیدی از فعالیت‌های مؤثر فرهنگی توسط نسل جوان دانشگاهی خواهد بود.

وی عنوان کرد: در این فصل شاهد اتفاقات منحصر به‌فرد خواهیم بود که از ویژگی‌های این فصل جدید می‌توان به پردازش ایده‌ها و دغدغه‌های همگرایانه اشاره کرد که با کار تیمی به شکوفایی کار فرهنگی منجر خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) با بیان اینکه حمپا، مرحله‌ی پوست‌اندازی فعالیت‌های فرهنگی است افزود: در حمپا (حرکت مبتکرانه برای پیشرفت ایران) افرادی حضور دارند که حاضرند برای ایده‌های خود مجاهدت کنند.

وی افزود: ۸ هزار ۳۰۰ دانشجوی این دانشگاه همگی صاحب ایده و خلاقیت‌اند و این فرصتی است تا نگاه‌های ساختارگرایانه و حاکمیتی را کنار گذاشته و با سپردن میدان عمل به نسل جوان، تنها به نظارت و جهت‌دهی ایده‌ها اکتفا کنیم.

محمدی تصریح کرد: ایده‌های خلاقانه فرهنگی مبتنی بر مسائل جامعه و دانشگاه است و بنا داریم حمپا را به محلی برای تجمیع نظام مسائل دانشگاه و شهر و جامعه و کشور تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نگاه حمپا مبتنی بر مسئولیت اجتماعی است، دانشگاه در این میان نقشی در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی تعریف کرده و در تلاش است تا در راستای رسالت خود به مبدا تحولات جامعه تبدیل شود.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: حمپا خیز جدی علیه نگاه ساختاری و منجمد نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی است که میدان‌داری آن را انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه بر عهده گرفته‌اند.

وی در پایان عنوان کرد: حمپا در ابتدای راه، پیوند دانشجو با مسائل و در ادامه پیوند دانشگاه با جامعه را دنبال می‌کند که تعامل مدبرانه اساتید دانشگاهی با حمپا سرعت نیل به این اهداف را دو چندان خواهد کرد.