زنجان- معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با راه‌اندازی کمپین‌هایی  ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی در دستور کار راهداری زنجان است. 

به گزارش خبرنگار مهر، علی مدقالچی، ظهر دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان اظهار کرد: کمپین ۳۰-۶۰ با سه هدف عمده ارتقای خدمات مسافری، ارتقای سطح ایمنی محورهای ریلی و جاده‌ای و فرهنگسازی و آموزش در ایام ستاد نوروزی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد حوادث ترافیکی منجر به فوت، در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد، تصریح کرد: انتظار می‌رود با اجرای کمپین ۳۰-۶۰ تصادفات جاده‌ای به ویژه فوتی‌ها کاهش یابد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه کمیته‌ها و کمپین‌های ارتقای خدمات و ایمنی را در دستور کار دارند، ابراز کرد: ناوگان اتوبوسرانی و سواری و همچنین ناوگان راهداری و خدمات‌رسانی برای سفرهای نوروزی در آمادگی کامل هستند.

وی با بیان اینکه راهداری مستمر تا پایان طرح نوروزی ادامه دارد، عنوان کرد: پاکسازی مسیل‌ها، شست و شوی علائم، پایدارسازی روشنایی‌های موجود، تکمیل خط‌کشی و برقراری گشت‌های مشترک ناوگان حمل و نقل عمومی از اقدامات انجام شده برای این ایام است.

مدقالچی با اشاره به اینکه زنجان به عنوان استان عبوری میزبان بخش قابل توجهی از اتوبوس‌های محور شمال‌غرب و ترانزیت است، بیان کرد: از ساعت ۱۰ شب تا ۲ صبح پیک اتوبوس‌های گذری را داریم و تلاش می‌کنیم سفرهای ایمن داشته باشیم.

عبدی پور معاون فرماندار زنجان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: برای اقامت مسافران نوروزی بیش از ۲۴۰ تخت در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها و بیش از ۳۰۰ تخت نیز از طریق امکانات اموزش و پرورش تدارک دیده شده و مساجد و تکایا نیز برای مواقع بحرانی و احتمال اسکان درراه ماندگان پیش‌بینی شده است.