بیرجند- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ به تخلفات وجهه قانونی می دهد، گفت: این موضوع به هیچ وجه پسندیده نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله وحدانی نیاز ظهر دوشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی اظهارکرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ امروزه تبدیل به محل درآمدی برای شهرداری‌ها شده است که در این زمینه باید اصلاحاتی صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ به این معنا است که شهروندان در ساختمان سازی تخلف کرده و با پرداخت جریمه تعیین شده در کمیسیون از تخلف آنان صرف نظر شود که در این زمینه باید تدبیری شود.

وحدانی نیا با تأکید بر اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ به تخلفات وجهه قانونی می‌دهد، افزود: این موضوع به هیچ وجه پسندیده نیست.

وی با اشاره به ضرورت به روزرسانی طرح تفصیلی شهر بیرجند ادامه داد: امروز به واسطه این تأخیر بسیاری از افراد در ساخت و سازها مشکلاتی دارند و تعدادی نیز سرمایه خود در حوزه مسکن سازی را به دیگر استان‌ها برده‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با گلایه از راه‌اندازی نشدن مرکز موضوع ماده ۱۶ برای معتادین متجاهر در بیرجند گفت: امروزه به مناسبت عید و در آستانه ماه مبارک رمضان پلیس قصد مقابله با این معتادین متجاهر را دارد ولی به راستی می‌گویند این افراد در چه محلی قرار است نگهداری شود.