گناوه- فرماندار گناوه گفت: اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت طرحی جهادی و بی سابقه با دستور رئیس جمهور است که باعث ارتقای امنیت زیستی کشور و سلامت جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری بعد از ظهر دوشنبه در آئین کاشت نهال به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در مراتع روستای فخر آوری با تبریک این هفته با اشاره به اینکه فضای سبز و پوشش گیاهی سرمایه‌های کشور هستند، اظهار داشت: پوشش گیاهی و درختان از لحاظ منظر و زیبایی و سرسبزی در هر منطقه بسیار مؤثر هستند و علاوه بر آن در سلامت روحی و جسمی انسان‌ها نیز نقش بسزایی دارند و باعث نشاط و شادابی و امیدواری است.

فرماندار گناوه افزود: درختانی در این ایام کاشته شود که مناسب با اقلیم و مفید برای مردم و منطقه باشد و همه شهروندان باید از فضای سبز و درختان محیط اطراف خود مواظبت کنند و آسیبی به آنها وارد نکنند.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: اجرای این طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور در مدت چهار سال به مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و مردم نیازمند است.

محمدتقی صفری افزود: اجرای این طرح جهادی و بی سابقه با دستور رئیس جمهور محترم باعث ارتقای امنیت زیستی کشور و سلامت جامعه خواهد شد و ما نیز اجرای این طرح مهم را در شهرستان آغاز می‌کنیم.

در آئین نخستین روز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور مسئولان، دانش آموزان و همیاران طبیعت و اهالی منطقه کاشت ۵۰۰ اصله نهال «کنار» در مراتع روستای فخرآوری شهرستان گناوه آغاز شد.