اردبیل- معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: صنعت طیور سال سخت و دشواری را پشت سر گذاشت و ما همچنان شرمنده فعالان این عرصه در حمایت و پشتیبانی‌های مورد نیاز هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر عبداللهی عصر دوشنبه در اولین همایش آموزشی، ترویجی صنعت طیور و مرغداری در اردبیل اظهار کرد: با توجه به تدابیر دولت سیزدهم در مردمی‌سازی یارانه‌ها و برداشته شدن یارانه نهاده‌های دامی، شرایط متفاوتی را در حوزه کشاورزی و عرضه محصولات شاهد بودیم که قطعاً گذر از این مرحله می‌تواند وضعیت مطلوبی را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: دورنمای مثبتی در گذر از این شرایط و ثبات تولیدات در بخش دام و طیور را پیش‌بینی می‌کنیم و امیدواریم با تلاش فعالان عرصه تولید صنعتی طیور بتوانیم در کنار تأمین غذای مورد نیاز مردم، به شرایط مطلوب سودآوری نیز در این بخش کمک کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: با توجه به تشدید تحریم‌های اقتصادی و جنگ روسیه و اکراین تأمین برخی نهاده‌ها در بخش طیور با مشکلاتی جدی روبه‌رو شد اما تلاش بر این است تا با تأمین نهاده‌های دامی جایگزین که امکان تولید و تقویت صنعت طیور را فراهم کند، بتوانیم به حمایت و پشتیبانی از این صنعت کمک کنیم.

عبداللهی ضرورت برقراری امنیت و اقتدار غذایی را با تأکیدات مقام معظم رهبری یادآور شد و افزود: جنگ اکراین و روسیه تلنگری بود تا ما به این موضوع بیشتر بیندیشیم و سهم خودمان را در عرصه تولید و بهره‌وری بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سهم بخش کشاورزی در اشتغال ۴۳ درصد است و همچنان انتظار می‌رود با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و تقویت بخش‌های دیگر با توجه به تولید چهار میلیون تن محصول شاهد افزایش ظرفیت اشتغال در این حوزه باشیم.

عبداللهی اضافه کرد: بخشی از این تولید محصولات در چرخه صنایع تبدیلی و تکمیلی قرار می‌گیرد اما سعی ما بر این است تا در دولت سیزدهم جلوی خام‌فروشی محصولات کشاورزی گرفته شده و به نوعی به ارزش افزوده بیشتر این حوزه کمک کنیم.

وی در مورد پرداخت تسهیلات به مرغداری‌ها نیز بیان کرد: در این زمینه شرمنده فعالان این عرصه هستیم که نتوانستیم در حد وسع و توان پشتیبانی‌های لازم را با پرداخت تسهیلات انجام دهیم ولی قطعاً در سال‌های آینده این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها بیشتر خواهد شد.

عبداللهی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مجموع پرداخت تسهیلات استان در سال‌جاری بیش از ۲۰.۲ دهم همت بوده که از این میزان سه تا چهار همت تسهیلات به بخش کشاورزی پرداخت شده ولی انتظار می‌رود در سال‌های آینده این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها بیش از گذشته انجام شود تا صنعت مرغداری استان با توانمندی بیشتر به فعالیت خود ادامه دهد.