سمنان- معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت سمنان بابیان اینکه طرح نظارتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان آغاز شده است، گفت: طی این طرح ۸۰ نفر بازرسی از واحدهای صنفی استان را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی غروب سه شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی شهر سمنان ضمن بیان اینکه طرح نظارت بر بازار شب عید و ماه مبارک رمضان از رو دوشنبه در استان سمنان آغاز شده است، ابراز داشت: در این طرح روزانه بالغ بر ۵۵۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان انجام می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه ۴۰ اکیپ بازرسی در این طرح همکاری لازم را خواهند داشت، افزود: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از گران فروشی و افزایش قیمت‌ها و رعایت حقوق مصرف کنندگان در استان سمنان است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان ضمن بیان اینکه در این اکیپ‌ها ۸۰ نفر مشارکت دارند، ابراز داشت: این افراد کار نظارت و پایش بر وضعیت بازار استان سمنان به ویژه کالاهای اولویت دار را عهده دار هستند.

یحیایی با بیان اینکه با هرگونه مصادیق گران فروشی به طور جد برخورد می‌شود، تصریح کرد: این اکیپ‌ها به صورت شبانه روز طی ایام عید نیز فعال بوده و عملکرد واحدهای صنفی را تحت نظر خود دارند تا از افزایش بی رویه قیمت کالاها جلوگیری شود.

وی ضمن بیان اینکه گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم صدور صورتحساب مصادیق تخلف هستند، افزود: هم استانی‌ها می‌توانند این موارد را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در میان قرار دهند تا موضوع رسیدگی شود.