سمنان- معاون اقتصادی استاندار سمنان از اجرای سه طرح عمده در حوزه دانش بنیان‌ها شامل تانا، احمدی روشن و روستای نوفن در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صادقی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری به میزبانی استانداری سمنان با بیان اینکه برای بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان سه طرح عمده در دست اجرا است، تاکید کرد: جرای سه طرح عمده در حوزه دانش بنیان‌ها شامل تانا، احمدی روشن و روستای نوفن در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها ظرفیت‌های دانش بنیان‌ها را فعال می‌سازد، افزود: در سال جاری رویداد تانا را شاهد بودیم که ۲۰ الی ۳۰ شرکت دانش بنیان مبتنی بر نیازهای زیست بوم استان را یاری می‌رساند و از ظرفیت‌های آنان بهره‌گیری می‌شد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه طرح دوم روستای نوفن است، بیان کرد: در طرح روستای نوفن نیز چهار شرکت دانش بنیان حضور خواهند داشت و سمنان را به عنوان ششمین استان کشور میزبان این طرح معرفی خواهند کرد.

صادقی درباره این طرح توضیح داد: با توجه به خشکسالی و کاهش اشتغال در روستاها طرح روستای نوفن در دست اجرا است و در آن انتقال ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به روستاها پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۱۷ روستای استان سمنان انتخاب و تلاش می‌شود تا با ظرفیت‌های آنها در روستاها اشتغال و تولید ایجاد شود، گفت: این طرح می‌تواند در بخش‌های شیلات، دام و… برکات خوبی داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار سمنان گفت: شیلات و اصلاح خاک دو برش استانی هستند که قرار است طرح روستای نوفن در استان سمنان پیرامون این دو برش اجرایی شود و امیدواریم که به زودی نتایج خوبی از آن شاهد باشیم.

صادقی همچنین در در طرح شهید احمدی روشن زمینه استفاده از ۱۹ شرکت دانش بنیان استان فراهم شده تا بتوانیم از آنها در ارائه ایده‌های فناورانه بهره مند شویم.