اهواز- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری ۵۰ جشن محوری نیمه شعبان در سراسر استان خوزستان خبر داد.

حجت الاسلام احسان فردآقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به فرارسیدن اعیاد مبارک شعبانیه و آغاز مراسمات جشن و سرور این ایام از میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابالفضل (ع) و امام سجاد (ع) به عنوان سرداران حماسه کربلا و منتهی شدن آن به ایام پر خیر و سعادت میلاد امام عصر (عج)، اداره کل تبلیغات اسلامی هم با کمک ظرفیت‌های مردمی اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای قریب به ۵۰ جشن محوری در سطح استان کرده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان تشریح کرد: این جشن‌ها و مراسمات اغلب به صورت راهپیمایی خانوادگی بوده که از مسیرهای یک کیلومتری تا چند کیلومتری با برپایی موکب ها و غرفه‌ها و ایجاد فضایی کاملاً معنوی و با نشاط ویژه آحاد مردم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فردآقایی تصریح کرد: طول برپایی این مراسمات پیاده روی خانوادگی و مهمانی‌های کیلومتری در سطح خوزستان در مجموع این ۵۰ برنامه بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر است که مردم خوزستان به عشق امام عصر (عج) در طول این مسیر برپایی موکب و غرفه‌های فرهنگی و مذهبی را خواهند داشت.

وی افزود: تلاش شده در مسیر راهپیمایی و برپایی مواکب و غرفه‌های فرهنگی و مذهبی، فضایی ایجاد شود تا آحاد مردم علاوه بر اینکه با معارف مهدوی آشنا می‌شوند، ادای دینی به ساحت مقدس حضرت داشته و برای فرج آن حضرت دعا کنند.

حجت الاسلام فردآقایی اظهار کرد: در مجموع در این ۵۰ مسیر راهپیمایی تعدادی بالغ بر ۲۰۰ موکب و غرفه فرهنگی مذهبی با حضور ظرفیت‌های مردمی در سراسر استان به فضل خداوند متعال برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حضور جوانان و نوجوانان در برپایی این گونه مراسمات را قابل توجه عنوان کرد و گفت: علاوه بر حضور نوجوانان دهه هشتادی در کنار پدران و مادران مؤمن خود یکی دیگر از جلوه‌های بسیار زیبای این مراسم بوده که امیدواریم خداوند متعال به برکت این ایام نورانی ما را از یاوران امام عصر قرار دهد.