اراک - مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: این استان تنها حدود هفت روز ذخیره خونی دارد و پایگاه‌های انتقال خون در اراک و ساوه آماده دریافت خون افراد نیکوکار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ریتا ظهیری با اشاره به آمادگی پایگاه‌های انتقال خون در اراک و ساوه با هدف تأمین خون برای عمل‌های جراحی، بیماران سرطانی، تالاسمی و هموفیلی اظهار داشت: مردم علاقمند به اهدای خون می‌توانند در روزهای ۱۷، ۱۹ و ۲۶ اسفندماه به پایگاه انتقال خون اراک در خیابان شهید شیرودی، از ساعت هشت و نیم تا ۱۲ و نیم ظهر مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی افزود: همچنین در شهرستان ساوه نیز روز ۲۹ اسفندماه، اهداکنندگان در پایگاه انتقال خون خیابان شهید مطهری می‌توانند برای کمک به بیماران خون خود را اهدا کنند.

وی بیان کرد: در ایام پایانی سال، شُمار عمل‌های جراحی افزایش پیدا می‌کند و نیاز به خون تشدید می‌شود و از سویی مردم با حجم فعالیت در پایان سال مواجه می‌شوند که مراجعه کمتر موجب تنگنا برای تأمین خون به وجود می‌آید، بنابراین پایگاه انتقال خون در این ۲ شهرستان فعالیت دارند.

ظهیری ادامه داد: ۴۳ هزار نفر از ابتدای امسال تاکنون برای اهدای خون به مراکز استان مراجعه کردند که از این تعداد، ۳۵ هزار نفر واجد شرایط برای اهدای خون شناخته شدند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۲ و چهار دهم درصد اهدای خون توسط جوانان زیر ۳۵ سال استان مرکزی انجام می‌شود که این رقم ناچیز است و باید اهدای خون توسط این گروه سنی افزایش یابد.